همتی برای رساندن حقایق قرآن به روستاها و شهرهای مرزی شود
کد خبر: 3622207
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
آیت‌الله شاهچراغی:

همتی برای رساندن حقایق قرآن به روستاها و شهرهای مرزی شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه برپایی دوازدهمین جشنواره قرآنی طیبات و حضور بانوان حافظ قرآن از سراسر کشور، کاری نو در سطح استان بود، اظهار کرد: توصیه مؤکد می‌کنم که امور قرآنی در حیطه آموزش روخوانی تا ارائه تفسیر و مفاهیم را به روستاها و شهرهای مرزی ببریم.



آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان در حاشیه آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره «طیبات» در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص برپایی این مسابقات، گفت: الحمدالله، شاهد برپایی برنامه خوبی در استان سمنان بودیم.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار بود که بانوان حافظ قرآن از سراسر کشور در این استان گردهم آمده‌اند، ادامه داد: هر چه که داریم از قرآن و ولایت است؛ چون پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثِّقْلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی».
آیت‌الله شاهچراغی افزود: هنگامی که عترت و ولایت کنار یکدیگر جمع شد ما به وظیفه دینی‌مان به سفارش پیغمبرمان عمل کرده‌ایم. هم خواندن قرآن، دارای ثواب است و هم حفظ آن لازم است؛ اما آنچه مهم است، عمل به قرآن است؛ چنانکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «الله الله في القرآن فلايسبقكم الي العمل به احد غيركم» مراقب باشیم که دیگران در عمل به قرآن از ما سبقت نگیرند.
وی با اشاره به بیتی از صائب تبریزی «دور گردان را به احسان یاد کردن همت است/ ورنه هر نخلی به پای خود ثمر می‌افکند» عنوان کرد: باید فعالیت‌های قرآنی را به شهرها و به روستاها بکشانیم؛ چرا که «دور دستان را به قرآن یاد کردن همت است/ و رنه هر نخلی به پای خود ثمر می‌افکند»، باید آموزش قرآن در همه سطح را به روستاهای دوردست و شهرهای مرزی ببریم.
یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی شعب بانوان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) «طیبات» از 29 تا 31 شهریورماه به میزبانی دانشگاه سراسری سمنان برگزار شد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۹:۴۳
0
0
باید به عملی شدن این موضوع کمک‌های لازم صورت گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۹:۴۴
0
0
اقدامات و کارهای که موجب ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود مورد توجه بیشتر قار گیرد
captcha