تأثیر برپایی رقابت‌های پرشور قرآنی در جذب بیشتر
کد خبر: 3622438
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
احمدی‌وفا تصریح کرد:

تأثیر برپایی رقابت‌های پرشور قرآنی در جذب بیشتر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه برپایی رقابت‌های پرشور قرآنی در جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به قرآن تأثیر دارد، افزود: معتقدم این جشنواره، زمینه و مقدمه کار و جامه‌عمل پوشاندن به فرمان مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.

حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان در حاشیه دوازدهمین جشنواره «طیبات» جامعةالقرآن(ویژه بانوان) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص برپایی مسابقات قرآن از سوی مؤسسات در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری، اظهار کرد: برگزاری این رقابت‌ها از سوی مؤسسات چون جامعةالقرآن موجب تشویق و ترغیب دیگر تشکل‌های قرآنی ـ مردمی برای ورود به این عرصه است.
وی با اشاره به اینکه جامعةالقرآن مؤسسه‌ای موفق در سراسر کشور است که دارای شعب است که حفاظ زیادی را تربیت کرده است، ادامه داد: علی القاعده، تأثیر فوق‌العاده‌ای برپایی این گونه مراسم در تربیت و جذب حفاظ جدید دارد.
احمدی‌وفا با اشاره به خواسته و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اضافه کرد: معتقدم این جشنواره قرآنی، زمینه و مقدمه کار و جامه عمل پوشاندن به فرمان ایشان است که بیاییم و تلاش شبانه‌روزی کنیم تا نسبت به پرورش حافظان قرآن اقدام کنیم.
قاری بین‌المللی کشورمان عنوان کرد: برای عملیاتی کردن فرمان ایشان باید تلاش کنیم و هرچه در راه قرآن، گام‌های مثمرثمر برداریم، باز هم کم است؛ چرا که این موارد موجب گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن باید با میزبانی عالی و در سطح بالایی برگزار شود، اظهار کرد: الحمدالله میزبانی شایسته‌ای از سوی استان سمنان از جشنواره قرآنی ـ علمی جامعةالقرآن انجام گرفت و امیدوارم این مسابقات چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان تداوم داشته باشد.
captcha