خلق استاد فاطمیان مصداق «کانَ خُلقُه قرآن» بود + صوت و عکس
کد خبر: 3667316
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

خلق استاد فاطمیان مصداق «کانَ خُلقُه قرآن» بود + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: محمدحسین سعیدیان در پایان جلسه آموزشی خود با بیان اینکه مرحوم سید مهدی فاطمیان از نوادر حفاظی بود که به مصداق آن روایت شریف «اِختَلَطَ القُرآن بِلَحمِهِ و دَمِه» بود، گفت: کلام و رفتار و سخن و خصوصیات اخلاقی ایشان «کانَ خُلقُه قرآن» بود.

نشود.///خلق فاطمیان، مصداق «کانَ خُلقُه قرآن» بود+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش قرآن محمدحسین سعیدیان، داور، مدرس و قاری بین‌المللی کشورمان، شب گذشته چهارم آبان ماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور تمامی مقاطع سنی آقایان در محل شهادت شهدای هفتم تیر(مجموعه شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه) به نشانی تهران، چهارراه سرچشمه، کوچه صیرفی پور، تشکیل شد.

سعیدیان در این جلسه در خلال تلاوت شاگردانش مباحث تفسیری، صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا را متذکر شد. این جلسه حدود چهار سال است که در این مکان برگزار می‌شود و در گذشته در حدود هفت سال در حسینیه فاطمیون برگزار می‌شد.

از جمله نکاتی که این قاری بین‌المللی به آن اشاره کرد، تلاوت روزانه قرآن کریم بود که در این باره گفت: هر چقدر که صوت قاری قوی باشد، اما اگر صوت را رها کند و تلاوت نداشته باشد، صدایش تنبل می‌شود. قرائت قرآن را باید روزانه انجام داد تا قاری با افت صوتی مواجه نگردد.  

این جلسه از معدود جلساتی است که علاوه بر آموزش مباحث صوت و لحنی در آن، مباحث اعتقادی، تفسیری و معنایی قرآن کریم نیز مطرح می‌شود.

سعیدیان در پایان جلسه شب گذشته یادی از مرحوم استاد سید مهدی فاطمیان کرد و گفت: یاد و خاطره استاد فقید و سعید و ان شاء الله جنت مکان را گرامی می‌داریم. امیدواریم با دعای خیر ایشان ما هم در مسیر و مشی قرآن مثل ایشان عمل کنیم.

نشود.///خلق فاطمیان، مصداق «کانَ خُلقُه قرآن» بود+صوت و عکس

این قاری بین‌المللی ادامه داد: آقای فاطمیان از نوادر حفاظی بود که به مصداق آن روایت شریف «اِختَلَطَ القُرآن بِلَحمِهِ و دَمِه» بود. کلام و رفتار و سخن و خصوصیات اخلاقی ایشان «کانَ خُلقُه قرآن» بود. وقتی ما در سفرهای مختلف همراهشان بودیم، خیلی از حضورشان بهره می‌بردیم. صحبت‌شان از آیات قرآن بود و مرجع کلامشان آیات الهی بود. آنقدر آیات در قلبشان مهیا بود که کوچک و بزرگ، از محضرشان توشه دریافت می‌کردند.

سعیدیان در پایان گفت: این حضور ایشان در جامعه قرآنی برای همه یک الگو و اسوه حسنه بود و ان‌شاء الله جامعه قرآنی بتوانند مثل ایشان، اینچنین باشند و با رفعت و بزرگواری و عزت، حریم قرآن کریم را بتوانیم حافظت کنیم. زمانی که ایشان جلسه‌داری می‌کردند، بنده هرکس طالب حفظ قرآن بود، استاد فاطمیان را برای حفظ معرفی می‌کردم.

در پایان یادآور می‌شود، جلسه دیگر این قاری بین‌المللی جمعه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۰:۳۰ در مسجد علی‌بن‌ابیطالب(ع) ابتدای جاده ساوه، نسیم شهر برپا می‌شود. سعیدیان در این جلسه که ویژه تمام مقاطع سنی آقایان است، به آموزش صوت و لحن و تجوید می‌پردازد و در ابتدای جلسه نیز مباحث تفسیری را بیان می‌کند. همچنین این جلسه حدود شش سال در حال برگزاری است.

همچنین بانوان نیز با حضور در مسجد، می‌توانند از مباحث و نکاتی که در این جلسات ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

نشود.///خلق فاطمیان، مصداق «کانَ خُلقُه قرآن» بود+صوت و عکس

محمدحسین سعیدیان متولد سال ۱۳۴۳ از تهران است. وی در محضر اساتیدی چون ابراهیم پورفرزیب (استاد مولایى) و مرحوم محمدى اصل تلمذ کرده است. سعیدیان فعالیت قرآنى‌اش را از سال ۵۲ در مدرسه علوى تهران آغاز کرده است و پس از آموزش‌هاى لازم در حضور اساتید قرآن از سال ۵۶ تا ۶۶ در مسابقات مختلف قرآن کریم شرکت کرده است.

این مدرس قرآن حائز رتبه‌ها و مقام‌هاى داخلی چون نفر اول مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران در سال ۶۳، نفر اول مسابقات سراسرى قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۶۵ و رتبه‌های بین‌المللى چون نفر اول مسابقات بین‌المللى قرآن کریم جمهورى اسلامى ایران در سال ۶۶ است.

در ادامه تلاوت های این جلسه و گزارش تصویری ارائه می‌شود.

دعای ختم جلسه محمدحسین سعیدیان

کد


تلاوت محمدجواد نصیری


کد

captcha