جایز بودن حفظ اتحاد جامعه، حتی در برابر بت‌پرستی/ محفل قرآنی در محله غیاثی + صوت و عکس
کد خبر: 3670122
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:

جایز بودن حفظ اتحاد جامعه، حتی در برابر بت‌پرستی/ محفل قرآنی در محله غیاثی + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌‌ابوالقاسم با بیان اینکه عده‌ای به اسم حمایت از اهل بیت(ع) مجالس لعن می‌گیرند و فیلم‌های این مجالس را منتشر می‌کنند، گفت: اگر ما می‌خواهیم، دیگران را جذب کنیم، باید زیبایی‌های مکتب اهل بیت(ع) را به نمایش بگذاریم.

جایز بودن حفظ اتحاد جامعه، حتی در برابر بت پرستی +صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن، ویژه هفته وحدت و همزمان با تجمع بزرگ بسیجیان، دوشنبه، ۱۳ آذرماه از نماز مغرب و عشاء در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در تهران، میدان خراسان، خیابان غیاثی با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم، حافظ کل قرآن و از اعضای خبرگان رهبری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محسن خیری، قاری و مدرس قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، حافظ کل قرآن و از اعضای خبرگان رهبری دقایقی با توجه به هفته وحدت و همچنین میلاد پیامبر(ص) سخنرانی کرد.

وی با بیان حدیثی از امام حسن عسکری(ع) که حضرت فرمودند: «صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ (از مریض های آنان یعنی اهل سنت عیادت کنید.) وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ (حقوق آنها را اداء کنید) فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ (یکی از شما شیعیان) إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسُنَ خُلُقُهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ (آگر آنها این صفات را ببینند، می‌گویند که او شیعه است) فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ (و من نیز از بابت این امر خوشحال می‌شوم، تصریح کرد: آیت الله سیستانی، این مرجع تقلید عالی مقام، در عراق اعلام کردند، نگویید برادران اهل تسنن، بگویید اینها جان ما هستند.

جایز بودن حفظ اتحاد جامعه، حتی در برابر بت پرستی +صوت و عکس

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: اینکه به اسم حمایت از اهل بیت(ع) مجالسی می‌گیرند و فیلم‌های این مجالس را منتشر می‌کنند، سبب تکه تکه شدن جامعه اسلامی می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از توصیه های امام صادق(ع) به هشام این بود که اعتقادات را استدلالی یاد بگیر، به داستان موسی(ع) و هارون اشاره کرد و گفت: زمانی که حضرت موسی(ع) از کوه طور بازگشت و دید بنی اسرائیل  گوساله‌پرست شدند. سراغ هارون رفت و گفت مگر ندیدی اینها گوساله‌پرست شدند؟ چرا جلویشان نایستادی؟ هارون گفت: «إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي» چون ترسیدم بین امت تفرقه بیفتد و جنگ شود. مثل اینکه گاهی در یک خانوده، فرزند دچار یک گناهی می‌شود. پدر می‌بیند اگر بخواهد این فرزند را از گناه باز بدارد، قدرت ندارد و در خانواده درگیری می‌شود و خانواده از هم می‌پاشد. آنجا پدر سبک و سنگین می‌کند و مدارا می‌کند تا آرام آرام این فرزند را اصلاح ‌کند.

جایز بودن حفظ اتحاد جامعه، حتی در برابر بت پرستی +صوت و عکس

حاج ابوالقاسم در ادامه تاکید کرد: اتحاد آن قدر مهم است که آدم گاهی برای حفظ اتحاد لازم است در برابر بت‌پرستی سکوت کند. طبق داستان موسی(ع) و هارون، اگر خواستید با بت پرست مقابله کنید و جامعه متلاشی می‌شد، باید در برابر بت‌پرستی نیز سکوت کنید.

این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: امام خمینی(ره) هفته وحدت را اعلام کرد و یک نادانی می‌آید و هفته برائت اعلام می‌کند و اهداف آمریکا و انگلیس را به پیش می‌برد. امام ما در مسیر امیرالمومنین(ع) حرکت می‌کند. امیرالمومنینی که این همه ظلم دید، ولی به خاطر حفظ جامعه اسلامی سکوت کرد و حتی برای اتحاد مسلمانان به آن ظالم‌ها کمک می‌کرد. البته ما اعتقادمان را از دست نمی‌دهیم و حقایق را بدون دشنام و لعن می‌گوییم. سب و لعن قطعا حرام است و موجب تفرقه جامعه اسلامی می‌شود.

جایز بودن حفظ اتحاد جامعه، حتی در برابر بت پرستی +صوت و عکس

حاج‌ابوالقاسم در پایان سخنانش گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی قدرت بگیرد، باید اتحاد را تقویت کرد. همه مراجع فتوا دادند که توهین به مقدسات اهل تسنن حرام است. اگر ما می‌خواهیم دیگران را جذب کنیم، باید زیبایی‌های مکتب اهل بیت(ع) را برای دیگران بگوییم. کسانی در زمینه تبلیغ تشیع موفقند که روی مشترکات دست می‌گذارند و از طرح مباحث اختلافی دوری می‌کنند.

در ادامه این مراسم، محمدرضا زاهدی، حافظ کل قرآن کریم دقایقی به ارائه محفوظاتش پرداخت و در پایان اجرای برنامه‌‌اش، آیاتی از کلام الله مجید با موضوع وحدت را تلاوت کرد.

گروه همسرایی بیان نیز در پایان مراسم به اجرای برنامه‌های خود پرداختند که در ادامه ارائه می‌شود.

تلاوت محمدرضا زاهدی

کد
همسرایی بیان
کد
captcha