تلاوت قرآن در محافل و مجالس انحصاری نباشد/ مسئولان فرهنگی از شعار بپرهیزند +صوت و عکس
کد خبر: 3668365
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
درد دل معلم قرآنی با 40 سال سابقه

تلاوت قرآن در محافل و مجالس انحصاری نباشد/ مسئولان فرهنگی از شعار بپرهیزند +صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: علی سبزعلی ضمن بیان اینکه مسئولان قرآنی و فرهنگی ما باید یک مقدار به قرآن بیشتر بها دهند و تلاوت قرآن در محافل و مجالس و صدا و سیما انحصاری نباشد، گفت: ما خیلی از قاریان را داریم که پشت مسابقات ماندند و افسرده شدند، از مسئولان درخواست دارم که شعار ندهند و در عرصه عمل فعالیت کنند.

 رد نشود//تلاوت قرآن انحصاری نباشد/ مسئولان شعار ندهند، عامل باشند+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن علی سبزعلی، قاری و مدرس قرآن کشورمان، شب گذشته هشتم آذرماه، در مسجد الرضا(ع) واقع در دهکده المپیک با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در این جلسه، اعضا به ارائه تلاوت های تقلیدی از اساتید مصری همچون عبدالباسط و منشاوی پرداختند و سبزعلی نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد. این مدرس قرآن کریم که بازنشسته آموزش و پرورش است و عمر خود را تعلیم و تربیت کرده است، همچون استاد فقید خود مرحوم استاد مولایی از جایگاه جایزه در ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان آگاهی داشته و پس از تلاوت قرآن‌آموزانش به آنها جوایز نفیسی اهدا می‌کرد.

رد نشود//تلاوت قرآن انحصاری نباشد/ مسئولان شعار ندهند، عامل باشند+صوت و عکس

سبزعلی در خلال تلاوت‌ها ضمن بیان اینکه  قرآن خواندن خوب، همه چیز نیست و اصل عمل به قرآن است، گفت: هرکس به پدر و مادرش نیکی کند، قطعا اثرات وضعی دارد و فرزندش به او نیکی خواهد کرد. یکی از زیباترین احادیث پیامبر(ص) درباره رضایت والدین اینست که حضرت(ص) فرمودند: « رضا الرّبّ في رضا الوالدين و سخطه في سخطهما» خشنودى خدا در خشنودى پدر و مادر است و دل‌گيری وی در دل‌گيرى آنها است.

در پایان جلسه نیز، سبزعلی و اعضای جلسه، سوره فاتحه را جمع‌خوانی کردند و ثواب این تلاوت را به روح تمام رفتگان‌شان هدیه کردند.

 علی سبزعلی، برادر کوچک محمدحسین سبزعلی، در غرب تهران حدود 40 سال است فعال قرآنی است.  وی متولد 1341 و بازنشسته آموزش و پرورش است و غریب به 40 سال است که در مساجد به تدریس قرآن می پردازد. این جلسه حدود 5 سال است که تشکیل شده است که امام جماعت و هیئت امنا همکاری بالایی انجام دادند. جلسات دیگر این قاری و مدرس قرآنی کریم، روزهای شنبه در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در  شادآباد ساعت 12 ظهر و همچنین یکشنبه شب‌ها در جلسه خانگی واقع در منطقه 22 جلسه داری می‌کند.

رد نشود//تلاوت قرآن انحصاری نباشد/ مسئولان شعار ندهند، عامل باشند+صوت و عکس

وی در پایان جلسه در گفتگو با خبرنگار ایکنا از چگونگی یادگیری قرآن گفت: پدر ما قریب به 60 سال خادم الحسین(ع) بودند و تکیه ای بسیار قدیمی داشتند و در آن تکیه از دهه 50 تحت تعلیم برادر بزرگ بودم. همچنین از محضر اساتیدی همچون استاد مولایی، استاد اربابی و استاد بیوک محمدی کسب فیض کرده‌ام.

وی در ادامه به خاطره از جلسات صبح‌های جمعه استاد مولایی اشاره کرد و گفت: به یاد دارم که قبل از انقلاب، صبح‌های جمعه همراه با علی سیاح گرجی و اخوی با موتور گازی علی سیاح گرجی به جلسه استاد مولایی می رفتیم. سربالایی خیابان بهار را موتور بالا نمی‌رفت و ما پیاده می‌شدیم و موتور را هل می‌دادیم.

رد نشود//تلاوت قرآن انحصاری نباشد/ مسئولان شعار ندهند، عامل باشند+صوت و عکس

این مدرس قرآن کریم در پایان درددلی با خبرنگار ایکنا کرد و گفت: مسئولان قرآنی و فرهنگی ما باید یک مقدار به قرآن بیشتر بها دهند و تلاوت قرآن در محافل و مجالس و صداوسیما انحصاری نباشد. ما خیلی از قاریان را داریم که پشت مسابقات ماندند و افسرده شدند. از مسئولان درخواست دارم که شعار ندهند و در عرصه عمل فعالیت کنند.

وی در ادامه از عملکرد مساجد در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن انتقاد کرد و گفت: مساجد، قرآن را در شب های رمضان و به خصوص شب های قدر تضعیف می‌کنند. در شب‌های قدر به جای اینکه جلسه قرآن را گل مجلس بگذارند، پس از دعای جوشن و سخنرانی و نماز و مداحی، تازه قرآن سرمی‌گیرند و در آن زمان محدود مانده به سحر، مردم خسته شدند و حال و حوصله ندارند و این موجب تضعیف قرآن کریم است.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن علی سبزعلی، چهارشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد الرضا(ع) واقع در دهکده المپیک برگزار می‌شود.

در ادامه جمع‌خوانی سوره فاتحه ارائه می‌شود.

کد

captcha