ساخت مستند بشردوستانه در مرز میانمار توسط ترکیه
کد خبر: 3680132
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

ساخت مستند بشردوستانه در مرز میانمار توسط ترکیه

گروه بین‌الملل: سازمان امدادرسانی بشردوستانه ترکیه (iHH) از تولید مستندی درباره اوضاع پناهندگان مسلمان روهینگیا در مرزهای میانمار با بنگلادش خبر داد.

تصویر اوضاع زندگی روهینگیایی‌ها در مستند iHHبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان؛ احمد آرتورک، رئیس شعبه سازمان امدادرسانی بشردوستانه ترکیه در استان افیون در نشستی خبری در این باره گفت: این مستند آذرماه سال جاری در منطقه مرزی میان میانمار و بنگلادش تولید شده است.

وی افزود: گروه‌ها و تیم‌های وابسته به سازمان امدادرسانی بشردوستانه ترکیه، 60 ساعت از اوضاع و شرایط زندگی مسلمانان میانمار در این منطقه مرزی را تصویربرداری کرده‌ که در نهایت یک مستند کوتاه (32 دقیقه‌ای) تولید شده است.

آرتورک گفت: هدف از تولید این مستند، نمایش و به تصویر کشیدن شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا است.

این مستند کوتاه از دیروز (17 دی‌ماه) در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گفتنی است: در اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی(آذرماه) دو کشور میانمار و بنگلادش توافق کردند که عملیات بازگشت آوارگان روهینگیایی به کشور خود در روز ۲۲ ژانویه(دوم بهمن) آغاز شود.

همچنین کمیسیون دائم حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌الملل به طور کلی و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور خاص درخواست کرد با فشار بر میانمار، دولت این کشور را به رعایت قوانین حقوق بشر بین‌المللی در قبال مسلمانان روهینگیا ملزم کند.

براساس گزارشی که از سوی سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز منتشر شده، حدود ۹ هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در فاصله زمانی ۳ شهریور تا ۲ مهرماه کشته شدند/.

captcha