رادیوهای قرآن‌، رسانه‌های اثرگذار در مواجهه با افراطگرایی
کد خبر: 3686286
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
مدیرکل اتحادیه رادیوهای اسلامی:

رادیوهای قرآن‌، رسانه‌های اثرگذار در مواجهه با افراطگرایی

گروه بین‌الملل:سالم ولدبوک؛ مدیرکل اتحادیه رادیوهای اسلامی در چهارمین گردهمایی مسئولان رادیوهای قرآن در قاهره، رادیو قرآن‌ها را اثرگذارترین رسانه در مواجهه با تفکر افراطی دانست.

«رادیو قرآن‌ها» اثرگذارترین رسانه در مواجهه با افراطگراییبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه روزنامه المصریون؛ مدیرکل رادیوهای اسلامی با اشاره به تلاش مضاعف و بنای راهبردهای رسانه‌ای برای مقابله با تفکر «افراط»، رادیو قران‌ها را مهم‌ترین و اثرگذارترین رسانه برای آگاهی بخشی و ایمن‌سازی آن‌ها در مقابل این تفکر به جوانان دانست.

سعد مطعنی؛ مدیر کل رادیو قرآن مصر نیز گفت: رسالت رادیو قرآن مصر بر اهمیت مقابله با تفکر «افراط» تأکید کرده و این موضوع در پخش برنامه‌های مختلف رادیویی مشهود است.

در این گردهمایی همچنین عبدالفتاح عواری؛ رئیس دانشکده اصول‌الدین دانشگاه الازهر که به نمایندگی از شیخ الازهر در این گردهمایی شرکت داشت ضمن اشاره به نقش دانشگاه الازهر در مواجهه با پدیده «افراط» گفت: مشکل اساسی بروز این پدیده، فهم مغالطه‌آمیز دین و ناآگاهی نسبت به شریعت بوده و شایسته است هر تلاشی در حوزه رسانه، فرهنگ و آموزش به منظور آگاهی بخشی و توضیح صحیح دین از طریق رادیو قرآن‌ها صورت بگیرد.

محمدمختار جمعه؛ وزیر اوقاف مصر نیز در این نشست تصریح کرد که رادیوقرآن‌ها در حمایت از نیروهای مسلح در دفع و مقابله با تروریسم از باب «جهاد گفتار» مشارکت دارد.

«رادیو قرآن‌» اثرگذارترین رسانه در مواجهه با افراطگرایی

زینب وکیل؛ معاون دبیرکل کمیته ملی تربیت، علوم و فرهنگ مصر نیز در این گردهمایی با اشاره به ایجاد انگیزه در سایر رسانه‌ها برای اجرای راهبرد مقابل با افراط‌گرایی و آگاهی بخشی از خطرات آن تأکید کرد این گردهمایی نشان‌دهنده نقش مؤثر رادیو قرآن‌ها در مواجهه با این پدیده است.

 گفتنی است، در این گردهمایی که از دیروز (8 بهمن‌ماه) آغاز شده است نمایندگانی از کشورهای کویت، عمان، امارات، موریتانی، مالزی، عربستان، سنگال، بحرین، اردن و الجزائر حضور دارند و این نشست تا روز سه شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت/.

captcha