جهاددانشگاهی؛ پیشرو در حوزه پژوهش و اثرگذاری مطلوب در جامعه
کد خبر: 3735877
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

جهاددانشگاهی؛ پیشرو در حوزه پژوهش و اثرگذاری مطلوب در جامعه

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: از زمانی که جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش‌های عملی ورود پیدا کرده است، پیشرو بوده و توانسته اثر‌گذاری مطلوبی در جامعه ایجاد نماید.

جهاددانشگاهی؛ پیشرو در حوزه پژوهش و اثرگذاری مطلوب در جامعه

سیدعلیرضا مصطفوی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی انقلابی است که فعالیت خود را زیر نظرشورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز کرد و امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد پیشرفت‌های این نهاد علمی در عرصه‌های علمی و پژوهشی هستیم.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد فراسازمانی بوده و از ساختار ملی برخوردار است و توانسته پژوهش‌‌های نوین در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی انجام دهد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: با گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب تاکنون این نهاد توانسته پیرو حمایت از طرح‌های مختلف پژوهشی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی پژوهشی و حمایت‌های لازم از پژوهش‌های مختلف در حوزه‌های شهری، علمی و... کارهای خوبی را انجام دهد.
مصطفوی افزود: برای دستیابی به راه‌حل‌های مناسب جهت رفع نیازهای کشور در ابتدا باید به دنبال حل مساله بود. زیرا افراد در اکثر طرح‌های پژوهشی پیش از آن‌که به حل مشکل بپردازند به دنبال ارائه راهکار هستند و این امر غیرممکن به نظر می‌رسد و باید مطالعات پایه‌ای با سرمایه‌گذاری نهادهای مربوطه انجام شود و زمینه دستیابی به پیشرفت‌های مکرر را فراهم سازد. به طور قطع جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد فراسازمانی مطالعات پایه‌ای خوبی را انجام می‌دهد و باید در ابتدا برای رفع نیازهای کشور، موضوع طرح مساله را مطرح نماید. زیرا این نهاد از کارگروه‌های مناسب تشکیل شده است و سرمایه‌گذاری مناسب برای انجام طرح‌های پژوهشی در نظر دارد.
وی بیان کرد: خوشبختانه امروز جهاددانشگاهی در تمامی استان‌ها در حال فعالیت است و به منظور ارتباط مسنجم‌تر با دانشگاه‌ها نیازمند برگزاری جلسات منظم‌تر است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: از زمانی که جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش‌های عملی ورود پیدا کرده است، توانسته اثرگذاری مطلوبی در جامعه ایجاد نماید.
انتهای پیام

captcha