امام(ره)؛ از پیشتازان وحدت اسلامی با تکیه بر شعار «امت واحده»
کد خبر: 1359990
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
مفتی سوریه تأکید کرد:

امام(ره)؛ از پیشتازان وحدت اسلامی با تکیه بر شعار «امت واحده»

گروه بین الملل: مفتی اعظم سوریه در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در انقلاب خود بر وحدت مسلمانان با تکیه بر شعار «امت واحده» تأکید داشت و یکی از پیشتازان این عرصه بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران، احمد بدرالدین حسون امروز(27 دی) طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ضمن بیان این مطلب گفت: این روزها مصادف با سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است، پیامبری که امروز صاحب این مجلس است.
مفتی اعظم سوریه در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی و هسته ای کشورمان افزود: ایران با این دستاورها توانسته است توجه جهانیان را جلب کند، این در حالی است که موانع زیادی پیش روی این کشور بوده، اما ایران از همه این موانع عبور کرده است.
وی تأکید کرد: ایران به همه جهانیان اعلام کرد که در مسئله هسته ای و فضانوردی پیشرفت خواهد کرد، چون ایران ملتی است که شعار «هیهات من الذله» را سرلوحه خود قرار داده است. 
بدرالدین حسون خاطرنشان کرد: دشمنان علیه ایران توطئه های زیادی اجرا کردند که یکی از آن ها تحریک عراق علیه این کشور و وقوع جنگ ایران و عراق بود، جنگی که سالیان زیادی طول کشید، اما ملت ایران در آن تسلیم نشد.
احمد بدرالدین حسون با بیان این که اسلام طی قرن های متمادی توانست قدرت خود را در علم و تمدن به جهانیان ثابت کند، تصریح کرد: امروز امت اسلام به خاطر توطئه های دشمنان در خطرناک کردن مرحله قرار دارد، ما در این کنفرانس جمع شده ایم تا ببینیم بیماری که امت از آن رنج می برد، کجاست و چگونه باید آن را درمان کرد.
وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در انقلاب خود بر وحدت امت بر اساس کرامت انسان و قداست دینداران تمرکز و بر شعار «امت واحده» تأکید داشت و یکی از پیشتازان این عرصه بود.
حسون در پایان از ملت ایران خواست که از دستاوردهای علمی و هسته ای حمایت کنند و گفت: این دستاوردها تنها سرمایه ایرانی ها نیست، بلکه سرمایه امت اسلام و مستضعفان جهان است، مستضعفانی که امام (ره) بارها آن ها را مورد حمایت قرار داد.
یادآور می شود، بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت اسلامی» از امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز شده است و تا 29 دی ماه ادامه دارد.

مطالب مرتبط
captcha