درنگی بر جلسات ‌استاد پیشکسوت آموزش قرآن خوزستان
کد خبر: 2615583
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
هفته به هفته با قرآنیان خوزستان/

درنگی بر جلسات ‌استاد پیشکسوت آموزش قرآن خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: در نوشتار پیش‌رو نگاهی به جلسات قرآن‌ هفتگی قاسم بستانی؛ استاد پیشکسوت آموزش قرآن کریم استان خوزستان شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در هشتمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی که سال 92 با حضور جمعی از اساتید، پیشکسوتان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن سراسر کشور در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، قاسم بستانی به‌عنوان استاد پیشکسوت آموزش قرآن کریم استان خوزستان تکریم و تقدیر شد.

این استاد پیشکسوت قرآنی پنج‌شنبه شب‌های هر هفته ساعت 20 تا 22 در خیابان قریشی کوی گلستان اهواز و در منزل مشعل‌پور یکی از اساتید بنام خوزستان به تلاوت قرآن کریم و آموزش تجوید می‌پردازد. همچنین به‌منظور بهره‌مندی از فضای جلسه در مسجد قبا منازل سازمانی آب و برق خوزستان با حضور ‌مهدی دغاغله شرکت می‌کند.

سال 1339 در شهر کاظمین عراق به دنیا آمد و هم‌اکنون دانشیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز است. نخستین استاد خود را پدر معرفی می‌کند.

قاسم بستانی تألیفاتی در‌خصوص قرائت قرآن و تجوید دارد؛ از جمله «تجوید کاربردی قرائت عاصم»، «افراد و جمع قرائت‌های قرآنی»، «لهجه عربی در قرائت‌های قرآنی»، «شیعه بودن روایت حفص» و «علل گسترش روایت حفص». همچنین «قرآن و تأثیرگذاری‌های مختلف آن بر نحو عربی»، «تعاملات و خدمات متقابل قرآن و نحو عربی»، «لهجه‌های عربی در قرائت‌های قرآنی»، «پژوهش درباره حفص و روایت قرآنی او» از جمله مقالات وی است که در مجله‌های تخصصی قرآنی به چاپ رسیده‌اند.

captcha