هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان پایان یافت
کد خبر: 2755434
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸

هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین پایانی هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، امشب، سوم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، امشب، سوم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) با حضور عموم علاقه‌مندان برگزار شد.
این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس برگزار شد که با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی همراه بود.


آئین پایانی مسابقات با تلاوت محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی آغاز شد و در ادامه محمد انصاری، مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) ضمن خیر مقدم به حاضران و بانوان شرکت‌کننده از سراسر کشور، گفت: همانطور که خداوند در قرآن فرموه است «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا» این قرآن هدایت‌گر هر قومی است و برای افرادی که اعمال صالح انجام می‌دهند، پاداش عظیمی در نظر گرفته است پس ما باید به این کتاب و معجزه جاوید بسیار اهمیت دهیم.
وی با اشاره به حضور حداکثری بانوان در این دوره از مسابقات، ادامه داد: رسالت اصلی این بانوان که آموختن قرآن به دیگران است، مانده است چنانکه بنابر فرمایش پیامبر اکرم(ص) «بهترین امت من آن کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد».
انصاری اظهار کرد: بانوان باید مسئولیت آموزش قرآن در سطح جامعه را عملیاتی کنند و این امر نیز با آموزش زیرساختی قرآن کریم و الفبای آن محقق می‌شود.
وی با اشاره به اهانتی که توسط نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) شده است، تصریح کرد: در این روزهای خاص ما نیازمند توجه بیشتر به قرآن هستیم تا از این طریق دفع تهاجم فرهنگی کنیم و مسلح شدن تمام افراد جامعه به قرآن لازم است چون تنها در این هنگام است ک هیچ توطئه‌ای علیه جامعه اسلامی و قرآن تحقق پیدا نمی‌کند.


مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با توجه به اینکه فرزندان در دامان بانوان، پرورش پیدا می‌کنند، اضافه کرد: بانوان بهتر از آقایان می‌توانند از این طریق به آموزش صدها نفر بپردازند و با تشکیل جلسات و کلاس‌های قرآن در محلات و شهرستان‌ها باعث پرورش استادان و مفسران قرآنی چون علامه طباطبایی(ره) و امام خمینی(ره) و دیگر بزرگان شوند.
انصاری با تأکید بر اینکه یادگیری الفبای قرآن باعث فهم و تدبر در قرآن می‌شود، افزود: حضور در این مسابقات باید جنبه ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد نه اینکه تنها با هدف کسب رتبه و دریافت هدایایی باشد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه اینگونه مسابقات قرآن در سراسر کشور فراگیر شود، بیان کرد: دارالقرآن امام علی (ع) در 60 منطقه از کشور دارای شعبه است و اگر بانوانی علاقه‌مند به برپایی کلاس‌هایی هستند می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی دارالقرآن امام علی(ع) درخواست خود را اعلام کنند.
انصاری اضافه کرد: مکان از سوی درخواست‌کننده مهیا می‌شود اما هزینه اعطای گواهینامه، هدایا و اعزام مربی با دارالقرآن امام علی(ع) است و ان شاءالله شاهد رونق روز به روز این محافل قرآنی در سراسر کشور باشیم.


وی عنوان کرد: رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در گرو افزایش محافل و جلسات و مسابقات قرآن است و امیدواریم روزی برسد تا بی‌سوادی قرآنی چون عدم توانایی روخوانی قرآنی و فقدان علم به تجوید ریشه‌کن شود.
در ادامه این مراسم حنانه خلفی، حافظ خردسال به ارائه صلوات خاصه ثامن الائمه حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) پرداخت. سپس کلیپی از فعالیت‌های دارالقرآن امام علی(ع) و روند هفت دوره گذشته مسابقات قرآن این دارالقرآن پخش شد.
تجلیل از نفرات برتر سه رشته حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق در دو مقطع زیر 16 سال و بزرگسالان با حضور مسئولان و با اهدای لوح تقدیر، مدال زرین و هدایا پایان‌بخش این مراسم بود.

گزارش تصویری اختتامییه هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان

مطالب مرتبط
captcha