آیین افتتاحیه هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) برپا شد/ حضور اتباع افغانی، عراقی و نیجریه
کد خبر: 2773482
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

آیین افتتاحیه هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) برپا شد/ حضور اتباع افغانی، عراقی و نیجریه

گروه فعالیت‌های قرآنی: افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان صبح امروز، هشتم‌ بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیین افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان، صبح امروز، هشتم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد.
این مراسم که با سخنرانی مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران و با حضور هئیت داوران این دوره از مسابقات، اساتید، پیشکسوتان، قاریان و حافظان شرکت‌کننده همراه بود، محمدرضا پورزگری، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات پایانی سوره اسراء و آیات ابتدایی سوره کهف پرداخت.


در ادامه این مراسم مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه بیان کرد: این مسابقات با اقبال قرآنیان در سطح کشور مواجه بوده است و تنها از طریق ارسال پیامک به چهارهزار شرکت‌کننده دوره قبل این مسابقات، اطلاع‌‌رسانی صورت گرفته است و در بازه زمانی 10 روزه مهلت نام‌نویسی دو هزار و 400 نفر در بخش بانوان و آقایان ثبت نام اینترنتی انجام دادند.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران با تأکید بر اینکه در این دوره از مسابقات نخبگان قرآنی از هر استان به صورت سراسری باهم به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: ما با فراهم کردن این مسابقات در نظر داشتیم تا تمام شرکت‌کنندگان که خواهان رقابت در عرصه مسابقات سراسری هستند، امکان رقابت بیابند.
وی اظهار کرد: مسابقات دیگر نهادها در سطح استان‌ها محدود است و فقط نفر اولشان به سطح کشور راه پیدا می‌کند که ما با برگزاری این مسابقات این فرصت را برای تمام نخبگان قرآنی کشور مهیا کردیم تا با هم به رقابت بپردازند.
نجفی‌قدسی با اشاره به فرصت‌های حضور استاد و شاگرد، کنار یکدیگر در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: حتی در برخی از دوره مسابقات، اساتید جلسات به همراه شاگردانشان در مسابقات حضور پیدا کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه در این دوره از مسابقات محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: حتی ما محدودیت کشوری نداریم و در این مسابقات ده‌ها نفر از اتباع افغانی، عراقی و نیجریه که ساکن ایران هستند حضور دارند.


مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران با تأکید بر اینکه در قم بسیاری از اتباع خارجی هستند که حافظ و تالی قرآن هستند، عنوان کرد: این افراد دوست دارند که در مسابقات کشور ما حضور داشته باشند اما به هر حال مثلا در مسابقات اوقاف به این افراد امکان داده نمی‌شود ولی ما این شرایط را با برگزاری این مسابقات فراهم کرده‌ایم.
نجفی‌قدسی با اشاره به اینکه برخی طلاب جامعةالمصطفی(ص) العالمیه هستند و برخی دیگر افرادی هستند که یا برای کار و یا برای اقامت به ایران آمده‌اند، اظهار کرد: این افراد به جای کد ملی در هنگام ثبت نام، شماره گذرنامه‌شان را ثبت می‌کنند و امسال هم اقبال خوبی داشته‌ایم.
سپس مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: ویژگی مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) این است که هیچ نهاد دولتی و شبه‌دولتی در آن دخیل نیست و تمام فعالیت‌های آن از نقطه صفر تا صدش برعهده این مؤسسه به همراه پشتیبانی فردی خیّر است. همچنین به تمامی افرادی که امتیاز بالای 85 را کسب کنند هدایای 100 تا 500 هزار تومانی اعطاء می‌شود.
در ادامه پیام مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی توسط مرتضی نجفی‌قدسی قرائت شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید!

مطالب مرتبط
captcha