از ورود با تأخیر خبرنگاران به محل برگزاری مسابقات تا اجرای دو مجری
کد خبر: 2902294
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
حاشیه‌نگاری مسابقات سراسری قرآن؛

از ورود با تأخیر خبرنگاران به محل برگزاری مسابقات تا اجرای دو مجری

گروه فعالیت‌های قرآنی: با گذشت دو روز از آغاز مسابقات سراسری قرآن کریم این مسابقات با حاشیه‌هایی همراه بوده است که ورود با تأخیر خبرنگاران به محل برگزاری مسابقات و اجرای دو مجری از جمله آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تبریز، سی وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز ششم اسفندماه آغاز شد تا یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی کشور در روزهای پایانی سال، برگزار شود.
این مسابقات از روز چهارشنبه ششم اسفندماه با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز شد و حواشی مسابقات از همان روز افتتاحیه کلید زده شد، در این روز رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما که اعلام شده بود افتتاحیه را به صورت زنده پوشش خواهند کرد تنها گوشه‌هایی از این مراسم را به روی آنتن بردند و تنها شبکه استانی سهند بود که آن را به صورت کامل پخش کرد.
با پایان یافتن مراسم افتتاحیه، رقابت‌ها بلافاصله در بعدازظهر همان روز آغاز شد و شرکت‌کنندگان در برخی رشته‌ها از جمله قرائت تحقیق به رقابت پرداختند نکته جالب ماجرا این بود که برخی از فینالیست‌های دوره گذشته این مسابقات از جمله حامد ولیزاده، دارنده رتبه دوم و محمد کرمانی یکی ازفینالیست‌های دوره قبل در همان روز نخست تلاوت مقدماتی خود را انجام دادند تا به این ترتیب آغاز داغی را در این مسابقات شاهد بوده باشیم.
در این دوره از مسابقات سه نفر از شرکت‌کنندگان تفاوتی ظاهری با سایر شرکت‌کنندگان مسابقات دارند، این سه شرکت‌کننده روشندل بوده و در رشته‌های حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم حضور دارند. خبرگزاری ایکنا در روزهای آینده گزارشی  را از این حافظان روشندل منتشر خواهد کرد.
همچنین در رشته قرائت تحقیق دو نفر از شرکت کنندگان به نام‌های حامد و بابک ولیزاده برادر هستند تا رقابتی برادرانه را در این مسابقات با هم داشته باشند. حامد ولیزاده در دوره گذشته رتبه دوم را به دست آورد و امسال نیز یکی از شانس‌های اصلی حضور در فینال است.
در این دوره از مسابقات تغییرات و نوآوری‌های متعددی صورت گرفته است که بسیاری از آنها توسط حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری مسابقات در تهران اطلاع‌رسانی شد. یکی از این تغییرات استفاده از دو مجری برای برگزاری مسابقات است. بهزاد احمدی و هادی صلح‌جو در دو نوبت صبح و عصر به اجرای مسابقات می‌پردازند.
در حالی که این دوره از مسابقات از روز ششم اسفندماه با برگزاری مراسم افتتاحیه و نیز آغاز رقابت‌ها کلید زده شده است، اما برخی خبرنگاران و اهالی رسانه که برای پوشش رقابت‌ها دعوت شده بودند با یک روز تأخیر به محل برگزاری مسابقات رسیدند تا به این ترتیب چند و چون کیفیت روز نخست مسابقات از دید خبرنگاران پنهان شود.
یکی دیگر از مشکلاتی که خبرنگاران را با خود دست به یقه کرده است، محل ستاد خبری است. این محل در گوشه‌ای درست پشت نمایشگاه جانبی مسابقات استقرار یافته است که خبرنگاران را تا حدودی از حواشی مسابقات دور نگه داشته، ضمن اینکه نبود آنتن تلفن همراه باعث شده تا خبرنگاران برای ارتباط با مرکز رسانه‌ای خود در محوطه باز مصلی که از متن مسابقات کمی دور است دیده شوند. تنها مزیت محل ستاد خبری مسابقات که خبرنگاران تمامی رسانه‌ها در آن مستقر هستند، دنج بودن آن است. قطع بودن اینترنت از دیگر مشکلات خبرنگاران در حاشیه این مسابقات است.
در روز دوم این مسابقات همایش «شهریار و قرآن» برگزار شد، این همایش با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری آن نیز بسیار محدود بود.
نقطه بارز دو روز برگزاری مسابقات را شاید بتوان حضور گسترده اما مقطعی مردم تبریز در سالن اصلی محل برگزاری رقابت‌ها عنوان کرد. در روز دوم این مسابقات مردم حضور خوبی داشتند، هر چند که در برخی ساعات صندلی‌های خالی زیادی هم به چشم می‌خورد. 

مطالب مرتبط
captcha