بازدید شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن از اماکن دیدنی تبریز + عکس
کد خبر: 2909710
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

بازدید شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن از اماکن دیدنی تبریز + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: در چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن برخی از شرکت‌کنندگان حاضر در این مسابقات به بازدید از اماکن تاریخی تبریز پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تبریز، برخی از شرکت‌کنندگان حاضر در سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز، نهم اسفند در برنامه تبریزگردی این مسابقات که توسط کمیته فرهنگی طراحی شده است، حضور یافتند.
این شرکت‌کنندگان که عمدتاً متسابقان در رشته قرائت تحقیق بودند به بازدید از ارگ علی‌شاه و خانه مشروطه پرداختند و از نزدیک با بخشی از تاریخ کهن و معاصر شهر تبریز آشنا شدند.


ارگ علی شاه که اولین مقصد بازدیدکننده‌ها بود، یکی از بلندترین دیوارهای تاریخی کشور و نماد شهر تبریز است. این ارگ در مرکز شهر تبریز، در ضلع جنوبی تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و فردوسی قرار دارد و به مکان محل برگزاری مسابقات بسیار نزدیک است.  فضای پیرامون این ارگ برای برگزاری نماز جمعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصلای بزرگ تبریز در این مکان احداث شده‌ است.
دومین مقصد متسابقان برای بازدید از مناطق دیدنی شهر تبریز خانه مشروطه تبریز بود. این مکان دیدنی در یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز به نام «راسته‌کوچه» و در غرب بازار تبریز قرار گرفته‌ است. این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه‌کنانی بوده‌است. این بنا به شمارهٔ ۱۱۷۱ در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و در سال ۱۳۶۷ خورشیدی به تملک رسیده‌است.


در روزهای گذشته استقبال چندانی توسط شرکت‌کنندگان از برنامه های جنبی مسابقات از جمله بازدید از اماکن دیدنی به عمل نمی‌آمد که اضطراب ناشی از نوبت‌های قرعه و نزدیکی اجرا دلیل این عدم استقبال عنوان شده بود.
این مسابقات هم‌اکنون در رشته حفظ کل قرآن در جریان است. مرحله نهایی رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق روز دهم اسفندماه برگزار می‌شود.

گزارش بازدید از اماکن دیدنی تبریز1

گزارش بازدید از اماکن دیدنی تبریز2

مطالب مرتبط
captcha