رشد در پرتو نورانیت امام حسین(ع)/خدمت شأن والایی است
کد خبر: 3390732
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
چگونه به امام حسین(ع) خدمت کنیم؟/۴

رشد در پرتو نورانیت امام حسین(ع)/خدمت شأن والایی است

گروه اجتماعی: در میان کسانی که آرزو دارند خادم حسین(ع) باشند کسانی هستند که از کار خود تلقی خدمت ندارند؛ آنها به دنبال بهر​ه​گیری معنوی از وجود امام و راه او هستند؛ به دنبال فراگرفتن راه و رشد در پرتو نورانیت امام هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خدمت به امام حسین(ع)، مفهومی است که شاید بسیاری از ما به ویژه این روزها به فراخور توانایی خود برای آن تلاش می​کنیم؛ در میان کسانی که آرزو دارند خادم حسین(ع) باشند کسانی هم هستند که از کار خود تلقی خدمت ندارند؛ آنها در کار کردن برای حسین(ع) به دنبال بهر​ه​گیری معنوی از وجود امام و راه او هستند؛ به دنبال فراگرفتن راه و رشد در پرتو نورانیت امام هستند.  

زهرا عماد، مسئول واحد ادبیات مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا در دزفول است که از سال 85 تاکنون با این مؤسسه همکاری می‌کند. این مؤسسه در واحدهای مختلف به موضوع عاشورا و تنقیح افکار عمومی از خرافه پیرامون فرهنگ عظیم عاشورا می​پردازد.

برگزاری شب شعر عاشورایی، تهیه مصاحبه و گزینش اشعار برای سایت مؤسسه، تأمین مطالب نشریه روز دهم و برگزاری سوگواره​های فاطمی از جمله اموری است که وی در این مؤسسه پیگری می‌کند.

وی پیش از این مربی قرآن بود و در حال حاضر به صورت افتخاری با این مؤسسه همکاری می‌کند. وی در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، گفت: امام حسین(ع) خوانی برای ما گسترده است که ما از آن استفاده می​کنیم و برخوردار می‌شویم. من این کار را خدمت نمی‌​دانم؛ بلکه خودم با این کار از وجود امام حسین(ع) بهره‌مند شوم.

وی ادامه داد: در این مؤسسه یک خیمه برپا کرده‌ایم و کار فرهنگی می​کنیم و در این کار تلاش می‌کنیم خود را به معیارهایی که از دین و مکتب در نظر داریم نزدیک کنیم و کارهایی بکنیم که روح ما اقناع شود.

عماد از کار خود تلقی خدمت ندارد، می‌گوید: من به این کار از زاویه خدمت نگاه نمی​کنم. خود را در حدی نمی​دانم که به حضرت اباعبدالله(ع) خدمت کنم؛ بلکه خودم در حال استفاده و بهره​گیری از نورانیت ایشان هستم.

وی حدود 9 سال است که در بخش ادبیات این مؤسسه عاشورایی فعالیت می‌کند و امور این واحد را پیگیری می‌کند. چاپ کتاب، برگزاری 4 سوگواره شعر و پژوهش فاطمی با حضور شاعران کشوری و برگزاری شب شعر در دهه اول محرم از سوی کانون ادبی، انتخاب مطالب برای پایگاه اینترنتی مؤسسه از فعالیت‌های اوست. این واحد یک نشریه ادبی همه دارد که وی مطالب آن را گردآوری و تهیه می‌کند.

زهرا عماد با اشاره به تأثیرگذاری برنامه​های این مؤسسه در رفع خرافه‌ها در حوزه عاشورا گفت: ادبیات و شعر عاشورایی را دوست دارم. گاه شعرهایی که می‌خوانم و مطالعه می‌کنم از لحاظ تلطیف روح مؤثر است و انسان را از لحاظ روحی اقناع می‌کند.

captcha