اگر مسلمان واقعی باشیم خدمتگزار امام حسین(ع) هستیم
کد خبر: 3412372
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
چگونه به امام حسین(ع) خدمت کنیم؟/۷

اگر مسلمان واقعی باشیم خدمتگزار امام حسین(ع) هستیم

گروه اجتماعی: تفکر حسینی تفکری خارج از اسلام واقعی نیست و مهم ترین خدمت به امام حسین(ع) این است که از اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی دفاع کنیم و در پی نشر فرهنگ انسان ساز عاشورا باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین​‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا نهادی فرهنگی مذهبی است که با هدف گسترش فرهنگ غنی و انسان​ساز عاشورا و روشن ساختن ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) فروردین سال 84 تحت نظر مستقیم کتر محمدرضا سنگری و مدیریت مهندس عبدالکریم خاضعی نیا فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مؤسسه در واحدهای مختلف خود از جمله کتابخانه، پژوهش، سمعی و بصری، ادبیات، مداحی، هنرف کودک و نوجوان و مهدویت و عاشورا اقدامات ارزنده​‌ای در طول سال در راستای گسترش فرهنگ عاشورا انجام می​دهد.

عبدالکریم خاضعی‌​نیا مدیر مدیر مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا دزفول است. وی در پاسخ به سؤال «چگونه به امام حسین(ع) خدمت کنیم»؟ گفت: از مجموع آن چه در تاریخ از امام حسین (ع) به جا مانده است اعم از نامه‌​ها، خطبه‌​ها، احادیث و روایات و نوع نگرش و برخورد با افراد مختلف جامعه و همچنین کل جریان و نهضت عاشورا این چنین بر می‌​آید که هدف از قیام امام (ع) احیای دین اسلام و نجات آن از تحریف​ها، خرافات و اضافات و در مقابل تدوین و تأسیس حکومت اسلام محمدی با بهره‌مندی از سیره و روش پیامبر(ص) و امام علی (ع) است.

خاضعی​‌نیا گفت: امام (ع) در مهم​ترین نامه خود که وصیت نامه ایشان است به صراحت فرموده‌​اند که برای هوی و هوس قیام نکرده؛ بلکه برای زنده نگهداشتن و یا بهتر بگویم زنده کردن اسلام واقعی با انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به پا خواسته​‌اند و برای این هدف مهم حاضر شدند خود و همه خانواده و بستگان و یاران مخصوص خود را قربانی کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: از این رو به نظر می​رسد مهم ترین خدمت به امام حسین این است که از اسلام واقعی و اسلام ناب محمدی دفاع کنیم و در پی ترویج و نشر فرهنگ انسان ساز عاشورا باشیم.

به گفته وی این فرهنگ، مجموعه​‌ای از تفکرات و اندیشه​های صحیح، برنامه​ها، راهبردها و اهداف است که اگر به درستی تشخیص داده شوند و به موقع اجرا گردند می توان گفت به امام حسین (ع) کمک کرده​ایم.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا دزفول گفت: تفکر حسینی تفکری خارج از اسلام واقعی نیست؛ پس اگر یک انسان مسلمان واقعی باشیم خدمتگزار واقعی حسین هستیم. در این میان همه اعمال و رفتار و کارهای ما گنجانده می​شود.

خاضعی​نیا خاطرنشان کرد: چه عمل ما یک سخنرانی باشد چه یک بیت شعر باشد و چه یک عزاداری و یا هر کاری که برای زنده نگهداشتن نام و یاد حسین که به مفهوم حق کامل و همه و خلاصه زیبایی هاست، باشد. آنگاه هر کدام از ما حسین می​شویم و کارهایمان حسینی است و خدمتگزار واقعی امام حسین(ع). ان شاءالله

captcha