مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در صدر رویدادهای هفته
کد خبر: 3495039
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در صدر رویدادهای هفته

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهم‌ترین رویداد قرآنی هفته‌ای که گذشت، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و تلاوت نماینده کشورمان در این مسابقات بود.

مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در صدر رویدادهای هفته
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نخستین روز از هفته‌ای که گذشت مهلت ثبت نام در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن پایان یافت و شهرستان‌ها آماده برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات شدند. هرچند که مهلت ثبت نام در سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن پایان یافته است اما حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد شهرستان‌ها با توجه به زمان‌بندی خود برای برگزاری مسابقات در این مرحله، می‌توانند روند ثبت نام را ادامه دهند و تا شروع مسابقات شهرستانی، متقاضیان و علاقه‌مندان را ثبت نام کنند. 
تجلیل از برترین دستگاه های قرآنی
طی هفته‌ای که گذشت، محمد انجم‌شعاع، رئیس هیئت پایش از دستگاه‌های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ماهیت و اینکه پایش سال ۹۴ هفته‌های اخیر به پایان رسیده است، اعلام کرد که دستگاه‌های برگزیده طی ماه مبارک رمضان تکریم می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه ادامه پایش‌ها در سال ۹۴ در هفته‌های اخیر پایان یافته است، افزود: در سال ۹۴ بر اساس شاخص‌های توافق شده خبرگان و کارشناسان امر، کار پایش را انجام داد‌یم،‌ بنابراین در سال ۹۵ نیز قبل از ورود به پایش، شاخص‌های نظارت و ارزیابی را تقدیم شورای توسعه خواهیم کرد تا مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین در سال ۹۵ تمامی فراگردهای نظارت و پایش پس از تصویب شاخص‌های نظارت و ارزیابی در شورا صورت خواهد گرفت.
المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن
برگزاری مرحله کشوری بخش شفاهی چهاردهمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این جشنواره از صبح روز یکشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه در شهر قم آغاز و روز گذشته، 16 اردیبهشت‌ماه به پایان رسید.
مسابقات بخش شفاهی شامل حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، حفظ سه جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در سه بخش دانشجویان، کارکنان در سالن همایش مجتمع آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) شهر قم برگزار شد.
مسابقات قرآن مالزی
آغاز پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته‌ بود که این مسابقات دوشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه طی برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای آغاز و اوایل هفته آینده به پایان می‌رسد.
سیدمصطفی حسینی، به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی حضور دارد که تلاوت وی روز چهارشنبه، 15 اردیبهشت‌ماه انجام شد و این رقابت‌ها تا یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
شبکه قرآن سیما علاوه بر پخش زنده تلاوت نماینده کشورمان در مسابقات قرآن مالزی، در طول برگزاری این مسابقات هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ اقدام به پخش بخش‌هایی از این مسابقات به صورت زنده می‌کند و همچنین دو گزارش تولیدی از این مسابقات نیز در خلال برنامه‌های روزانه شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.
نمایشگاه قرآن در مصلی
از دیگر رویدادهای قرآنی هفته‌ای که گذشت، اعلام خبر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) بود که براساس اخبار واصله از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمايشگاه قرآن امسال در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.
اختتامیه بیستمین مسابقات تواشیح
برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مراسم عصر روز چهارشنبه، 15 اردیبشهت‌ماه به منظور تجلیل از مبتهلان و گروه‌های تواشیح این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.
مطالب مرتبط
captcha