مراسم اختتامیه رقابت‌های قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود + جزئیات برنامه
کد خبر: 3495386
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
با حضور پادشاه؛

مراسم اختتامیه رقابت‌های قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود + جزئیات برنامه

گروه بین‌الملل: مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی شامگاه امروز شنبه، 18 اردیبهشت‌ماه با حضور پادشاه این کشور در سالن مرکز تجارت جهانی کوالالامپور برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه رقابت‌های قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود + جزئیات برنامه

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به مالزی، این مراسم رأس ساعت 20 به وقت محلی(16:30 به وقت تهران) با ورود مدعوان و شخصیت‌های برجسته کشوری و نمایندگان کشورهای مختلف آغاز می‌شود.
بر اساس سین مراسم اختتامیه، ساعت 20:25 معاون نخست‌وزیر به همراه همسر و رأس ساعت 20:30 نخست‌وزیر مالزی با همسر وارد سالن خواهند شد.
همچنین رأس‌ ساعت 20:35 رئیس‌جمهور و سایر بانوان و پس از آن رأس ساعت 20:40 عبدالحلیم معظم‌شاه، پادشاه مالزی و ملکه وارد سالن خواهند شد.
بر اساس این گزارش، رأس ساعت 20:45 نتایج پنجاه و هشتمین مسابقات بین‌المللی حفظ  و قرائت قرآن در دو رشته حفظ و قرائت و در دو بخش خانم‌ها و آقایان توسط مسئول برگزار کننده اعلام و پس از آن جوایز نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.       
این مراسم شامل خوش‌آمدگویی و خیر مقدم پادشاه، تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید توسط قاری ممتاز مسابقات بین‌المللی حفظ  و قرائت قرآن و تواشیح و دعا خوانی خواهد بود.

مراسم اختتامیه رقابت‌های قرآن مالزی امشب برگزار می‌شود + جزئیات برنامه
عبدالحلیم معظم شاه؛ پادشاه مالزی

در پایان برنامه پس از آنکه پادشاه سالن را ترک کرد؛ با پذیرایی شام از حاضران، این مراسم به پایان خواهد رسید.
سید‌مصطفی حسینی، قاری برجسته کشورمان و نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها شامگاه چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه، تلاوت خود را ارائه داد که با تشویق و تحسین حاضران در سالن مسابقات مواجه شد.
رقابت‌های بخش حفظ این مسابقات طی سه روز از سه شنبه تا پنج شنبه(۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۹ تا ۱۲ به وقت محلی در نوبت صبح و مسابقات بخش قرائت نیز طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در نوبت عصر برگزار شد.
جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات نماینده‌ای در بخش حفظ نداشت.
بنابر اعلام سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) در این رقابت‌ها مجموعاً ۶۹ کشور حضور داشتند که از این میان برخی در رشته قرائت، تعدادی در رشته حفظ و ۲۶ کشور نیز در هر دو رشته شرکت کردند.
این مسابقات با شعار «وحدت؛ نبض تحول ملی» برگزار شد و ۱۶ داور از کشورهای مصر، عربستان، قطر، لبنان، اردن، اندونزی، برونئی، تایلند و مالزی این رقابت‌ها را قضاوت و عملکرد متسابقین را مورد ارزیابی قرار دادند.

مطالب مرتبط
captcha