تحلیل تلاوت‌های چهارمین شب مسابقات قرآن مالزی
کد خبر: 3495324
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

تحلیل تلاوت‌های چهارمین شب مسابقات قرآن مالزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: تا شب گذشته، 18 قاری از میان آقایان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی مالزی تلاوت داشتند و هم‌اکنون نیز در چهارمین شب، شاهد تلاوت شش قاری از کشورهای آفریقای جنوبی، هند، الجزایر، برونئی، موریس و چین خواهیم بود که تلاوتشان تحلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور، در مجموع 24 قاری از کشورهای مختلف از میان آقایان شرکت کننده طی گذشت سه شب از آغاز رقابت‌ها، بر روی جایگاه حضور یافته و تلاوت داشته‌اند از جمله قاریان ایران، مالزی و اندونزی که سخن از رقابت میان این سه تن است. در ادامه تحلیل تلاوت‌های شب چهارم توسط محمد عباسی، داور و قاری بین‌المللی و استاد راهنمای سیدمصطفی حسینی ارائه می‌شود؛
***
حارث ویلیمس قاری کشور آفریقای جنوبی بر روی جایگاه حاضر شد. به طور کلی قاریان آفریقایی در ادای صفات حروف مشکل دارند و این به خاطر ساختار تکلمی‌شان است. در مجموع قرائت این قاری معمولی بود و ویژگی خاصی نداشت.
***
قاری هندی با نام محمد عبدالقیوم شاکر نیز اجرای تلاوت داشت، تلاوتی بسیار ضعیف ارائه کرد. به نظر می‌رسد که هند صرفا برای حضور در این رقابت جهانی نماینده‌ای را اعزام کرده است.
***
بن شیخ احمد حمدان از الجزائر با قرعه آیه 21 سوره احزاب تلاوتش را آغاز کرد. اضطراب زیادی دارد و همین ابتدا چند غلط تجویدی داشت. وقف و ابتدای مناسبی ندارد. سعی می‌کند به سبک استاد محمد صدیق منشاوی تلاوت داشته باشد. می‌توان درباره تلاوتش گفت که به مبانی قرائت آشنایی دارد، اما هنوز خیلی مانده تا قاری خوبی شود.
***
اوغکو محمد ادیب امین قاری برونئی دارالسلام به سبک مصطفی اسماعیل می‌خواند، اما تسلط به اواخر کلمات ندارد. در جایی از تلاوت خود هم نفس کشید که این خود امتیاز منفی دارد. وی از نظر تجویدی نیز خیلی ضعیف بود.
***
محمد بن داود حسین از جزیره موریس تلاوت بسیار ضعیفی داشت.
***
اسماعیل لیو، قاری چینی خیلی ضعیف بود و اصلا قابل بررسی نیست.
با تلاوت قاری جزیره موریس، رقابت‌های بخش قرائت پنجاه و هشتمین وره مسابقات قرآن مالزی به پایان رسید. با پایان رقابت‌ها می‌توان گفت که امسال رقابت واقعی بین قاریان ایران، مالزی و فیلیپین است و کشورهای اندونزی، تایلند، برونئی و افغانستان نیز در مرحله بعد است.
همچنین امشب بانوانی از کشورهای ترکیه، بلژیک و سنگاپور تلاوت داشتند که هر سه تلاوت ضعیفی ارائه دادند. اما قاری مالزی تلاوت خوبی داشت، قاری مسلطی بود و نفس خوبی داشت. سبک مصطفی اسماعیل خواند و از نظر تجویدی و تسلط بر صفات حروف هم خوب بود و قاری قوی و مسلطی بود.
مطالب مرتبط
captcha