در آستانه شکوه چهل‌ویکم/ از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی
کد خبر: 3751025
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

در آستانه شکوه چهل‌ویکم/ از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - خبرگزاری ایکنا در راستای اطلاع‌رسانی به عموم به‌ویژه جامعه هدف نشستی با سید‌علی آقازاده، استاندار استان مرکزی و رئیس ستاد معین چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف استان و رئیس ستاد اجرایی مسابقات ترتیب داد.

در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهرستان اراک از روز سه‌شنبه، دهم مهرماه میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری اوقاف است. به همین جهت خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی در راستای اطلاع‌رسانی به عموم به‌ویژه جامعه هدف نشستی با سید‌علی آقازاده، استاندار استان مرکزی و رئیس ستاد معین چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف استان و رئیس ستاد اجرایی مسابقات ترتیب داد.

تقدیر استاندار از ایکنا مرکزی
آقازاده از فعالیت و خدمات خوب ایکنای شعبه مرکزی در انعکاس اخبار قرآنی استان و مسابقات قرآن اوقاف تقدیر کرد و گفت: ایکنا خوشبختانه در طول سال‌ها خدمت توانسته موفق عمل کند، امیدوارم فعالان این مجموعه در راه روشنی که در پیش گرفته‌اند دارای موفقیت‌های بیشتری باشند.

استان مرکزی؛ مهد عالمان و نخبگان

در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی
وی اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف فرصت خوبی برای استان ایجاد کرده است. این مسابقات برای دومین بار پس از ۱۷ سال در اراک برگزار می‌شود، خیلی از استان‌ها به مرحله دوم برگزاری نرسیدند. برگزاری مسابقات برای دومین بار نشان‌دهنده فرهنگ بالای استان در تربیت عالمان دینی، قرآنی، پژوهشی و ... دارد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: بدون هیچ‌گونه تعارف باید گفت استان مرکزی یکی از استان‌های عالم‌خیز و نخبه‌پرور است. این استان در حوزه تربیت قاریان و حافظان قرآنی بسیار خوب عمل کرده است اما این فعالیت‌ها باید با نوآوری و جذابیت ویژه نسل جدید همراه باشد.

فرصتی خوب برای اراکی‌ها
آقازاده بابت انتخاب اراک برای دومین سال برگزارکننده مسابقات سراسری قرآن اوقاف از سازمان اوقاف کشور تشکر کرد و افزود: ورود یک‌هزار قاری، حافظ و دیگر رشته‌ها فرصت بسیار خوبی برای جوانان و مردم و خانواده‌های اراکی است که از این فرصت خوب استفاده بهینه را در راستای نشر و توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها و جامعه داشته باشند.

هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات
وی ادامه ‌داد: از شش ماه پیش دستگاه‌ها ظرفیت‌های خود را برای حمایت از مسابقات اعلام کردند. بنده 2 بار با حجت‌الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار داشتم. ایشان دستورات لازم را دادند. عوامل اوقاف استان نیز در ۴ ماهه اخیر کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی در این زمینه تشکیل دادند. در استانداری هم جلسات متعدد جهت هماهنگی دستگاه‌‌ها برگزار شد.

دستور استاندار مرکزی به مدیران در به‌کارگیری ظرفیت‌ها
وی بیان کرد: برگزاری شورای اداری پنجشنبه، ۵ مهرماه به بهانه برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف بود که در این شورا از حجت‌الاسلام حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف دعوت شده بود. بنده در این جلسه به مدیران در چارچوب وظایف تأکیدات لازم را در به کارگیری ظرفیت‌ها ابلاغ کردم.
رئیس ستاد معین مسابقات سراسری قرآن اوقاف اراک تصریح کرد: بی‌شک مدیران دستگاه‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه به استقبال مسابقات می‌روند تا شاهد کمترین نقاط ضعف در مسابقات باشیم.

عدم نصب المان قرآنی؛ به دلیل اعتبارات
وی در خصوص نصب المان قرآنی در اراک گفت: قرار بود که المانی از علوم قرآنی در یکی از میادین اراک نصب و‌ نام‌گذاری میدان یا بلوار به نام قرآن انجام شود. فکر می‌کنم شهرداری تلاش کرد المانی را نصب کند که با وجود مشکلات اعتباری انجام نشد. ممکن است المان قرآنی برای مسابقات نرسد اما به منظور یادبود مسابقات قرآن اوقاف نماد مسابقات در یکی از میادین جانمایی می‌شود. در اولین فرصت روند طراحی و زمان نصب المان قرآنی و نام‌گذاری به سمع و نظر مردم می‌رسد.

مسابقات؛ منشأ خیر و برکات برای مردم استان
آقازاده بیان کرد: بی‌شک مسابقات در هر استانی که برگزار می‌شود منشأ خیر و برکت برای مردم بوده است. آثار برگزاری مسابقات قرآن تا سال‌ها می‌ماند. آمارهای رشته حفظ، شکوفایی استعداد جوانان برای قرائت قرآن حاکی از آثار خوب مسابقات است.

آثار معنوی فرهنگ قرآنی، ملموس است
آقازاده گفت: آثار معنوی در توسعه فرهنگ دینی ـ قرآنی ملموس است و می‌تواند در کاهش جرایم و ایجاد وحدت بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار تأثیرگذار باشد. قطعا برای مشاهده اثر بهتر باید پس از برگزاری مسابقات بتوانیم از نتایج آن در استان استفاده کنیم. برگزاری جشنواره‌های قرآنی نتیجه برپایی مسابقات در استان است.
وی ادامه داد: اگر استان مربوطه بتواند از نتایج مسابقات قرآن پس از اتمام مسابقات بهره‌برداری کند حتما تأثیرات بلند‌مدت را در استان خواهد داشت.

در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی

همدلی قابل توجه مسئولان استان مرکزی در برگزاری مسابقات
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در خصوص ظرفیت‌های استان جهت میزبانی مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف ضمن تقدیر از آقازاده استاندار و آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان جهت حمایت از مسابقات قرآن اوقاف تصریح کرد: با وجود اینکه مراودات سازمان در ادوار مختلف برگزاری مسابقات با استانداران خوب بوده است اما بسیار کم اتفاق افتاده است که بین مسؤلان همدلی و انسجام قابل توجهی را شاهد باشیم.

مسابقات قرآن؛ زمینه‌ساز شناسایی قله‌های قرآنی
وی با اشاره به اینکه همدلی و اتحاد بین مجموعه دستگاه‌ها زمینه بهره‌برداری را قوی می‌سازد، اظهار کرد: با برگزاری مسابقات در چنین سطحی قله‌های قرآنی شناخته می‌شوند. توجه به قله‌ها باعث توجه مردم به دامنه‌ها می‌شود. هنر ماست که نشان می‌دهد از این فرصت چطور استفاده کنیم. بی‌شک هنر ماست که عموم مردم به ویژه نوجوانان را به سمت جلسات قرآنی، مؤسسات قرآنی سوق دهیم.

لزوم پناه بردن به قرآن و اهل‌بیت(ع)
وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌ها، فساد، فحشا، ناهنجاری‌ها در کشور کاهش پیدا کند هیچ چاره‌ای جز پناه بردن به فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع) نداریم.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: امید است امسال سال آرامی را پشت سر بگذاریم. به نظر می‌رسد امسال از سال‌هایی است که مسابقات با حداقل استرس برگزار می‌شود. تجربیات زیادی برای برگزاری مسابقات وجود دارد، شرح وظایف هر یک از ستادها همچون معین، راهبری، اجرایی مشخص است. برنامه‌های کمیته‌ها مشخص است. مدیران و عوامل اجرایی اوقاف استان سال‌ها در مسابقات استان‌های دیگر شرکت کردند و تجربه کسب کردند.

مسابقات امسال؛ باشکوه، مقتدر و اثرگذار
وی اضافه کرد: پیش‌بینی بنده این است که امسال مسابقات باشکوه، مقتدر و اثرگذار در استان مرکزی برگزار شود. برای هرچه بهتر برگزار شدن باید همه دست به دست هم دهیم. ظرفیت‌سازی و استفاده از پتانسیل‌ها از جمله اهداف مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه است.
آقازاده در پاسخ به سؤال عدم برگزاری جلسات ماهیانه استانداری گفت: قرار بود جلسات ماهیانه برگزار شود اما هماهنگی‌ها و شرح وظایف فرمانداران در استانداری انجام و به آنان ابلاغ شد. فرمانداران در خیلی موارد همکاری لازم را انجام می‌دهند. احساس براین بود که برگزاری جلسات ماهیانه نتیجه قابل توجهی ندارد جلسه‌ای که با مدیریت آقای حقیقی، معاون سیاسی امنیتی خردادماه برگزار شد منظم برگزار شد و مصوبات جلسات به فرمانداران ابلاغ شد.

پیگیری جلسات متمرکز در استانداری
وی با اشاره به اینکه کانون‌های قرآنی در شهرستان‌ها ایجاد شده است، ابراز کرد: بنده فکر می‌کنم در زمینه برگزاری مسابقات عقب نیستیم. جلسات متمرکزتر و هماهنگی‌ها جدی‌تر در استانداری پیگیری شد.
استاندار مرکزی درخواست کرد: خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان نسبت به این رویدادها حساس‌تر بوده و استقبال کنند. وقتی فرزندان در این مسابقات حضور داشته باشند قطعا تحت تأثیر قرار می‌گیرند. اگر خانواده‌ها حضور داشته باشند و دستگاه‌های مرتبط با دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه هدف را درگیر مسابقات کنند بی‌شک شاهد ترویج فرهنگ قرآنی خواهیم بود.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: جهت هماهنگی سه جلسه با فرمانداران برگزار شد. جلسه‌ای نیز با مشارکت شهرداری‌ها و شوراها انجام شد. همایشی با حضور فرمانداران، دهیاران و ... برگزار شد. تمام سعی ما بر این بود نقطه نظرات جمع‌آوری شده تا نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

هدف اصلی از برگزاری مسابقات تقویت بنیه قرآنی
وی با اعلام آمادگی صد درصدی جهت برگزاری مسابقات قرآن اوقاف، تصریح کرد: بارها و بارها گفته‌ام هدف اصلی از برگزاری مسابقات تقویت بنیه قرآنی استان است. مسابقات خوب یا بد چند روز دیگر تمام می شود ما باید برای سال‌های پس از مسابقات برنامه ریزی داشته باشیم.
حجت الاسلام دلاوری از فعالیت خوب کمیته‌ها تقدیر کرد و افزود: کمیته‌ها بسیار خوب عمل کردند و هر یک وظایف خود در مسابقات را عملیاتی می‌کنند. برنامه‌ریزی شده است حضور حداکثری جامعه قرآنی را در مسابقات قرآن داشته باشیم. جهت حضور قرانیان شهرستان‌ها نیز وسیله ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.

در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی در آستانه شکوه چهل‌ویکم/از هماهنگی دستگاه‌ها جهت برگزاری مسابقات تا تقویت بنیه قرآنی/عکاس:زهرا بهرامی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha