حضور فینالیست‌های مسابقات کشوری بر کیفیت مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) افزود
کد خبر: 2794003
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
گفت‌وگو با برترین‌های مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)؛

حضور فینالیست‌های مسابقات کشوری بر کیفیت مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) افزود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نظر مشترک نفرات برتر رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، هشتمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) این بود که حضور فینالیست‌های مسابقات اوقاف، سطح کیفی رقابت‌ها را بالا برده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هشتمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بهمن‌ماه 93 در دو بخش بانوان و آقایان به صورت کشوری برگزار شد. داوران بین‌المللی و ممتاز مسابقات قرآن، قضاوت این رقابت‌ها را برعهده داشتند. در ادامه با نفرات برتر سه رشته حفظ کل، ترتیل و تحقیق قرآن، گفت‌وگویی خواهیم داشت.

محمدجواد جاوری، رتبه اول رشته ترتیل مقطع بالای 16 سال در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در پاسخ به ارزیابی سطح و کیفیت رقابت‌ها، گفت: کیفیت این مسابقات به دلیل اینکه اکثر فینالیست‌های مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه در آن حضور داشتند، سطح بالایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه حتی نفرات برتر و اول مسابقات کشوری اوقاف نیز در این مسابقات حضور داشته‌اند، عنوان کرد: از نقاط قوت دیگرش نیز این است که اکثر نفرات برتر سایر استان‌ها در آن حضور دارند.

جاوری با تأکید بر برنامه‌ریزی منظم این دوره از مسابقات، تصریح کرد: براساس جدول زمان‌بندی، مشخص شده بود که متسابق در چه زمانی به تلاوت و ارائه محفوظاتش بپردازد. همچنین تمامی اعضای هیئت داوران از اساتید بین‌المللی قرآن بودند که از جای‌جای کشور جهت داوری این دوره از مسابقات دعوت شده‌ بودند.

جاوری با اشاره به سایر رتبه‌هایش در مسابقه قرآن، عنوان کرد: در مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه دو مرتبه مقام دوم، دو مرتبه مقام سوم را بدست آورده‌ام.

وی در پاسخ به اینکه زمان مسابقات با توجه به تعداد حضور یک هزار متسابق در بخش برادران فشرده نبوده است؟ بیان کرد: زمان فشرده بود، اما وجود دو مزیت زمان‌بندی و برنامه‌ریزی مناسب موجب شد تا کارها به بهترین نحو پیش رود.

در ادامه سعید پرویزی، رتبه اول رشته قرائت تحقیق در این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با تأکید بر سطح خوب مسابقات، ادامه داد: داوران سرشناس و بین‌المللی در مسابقات، حضور داشتند که تعدادشان نیز بالا بود.

وی حضور تعداد بالای داوران را موجب دقیق بودن نتیجه دانست و تأکید کرد: همچنین سالن و محل برگزاری مسابقات نیز مناسب بوده است به طوری که افراد در هر رشته به صورت مجزا و به تفکیک در سالن‌ها با هم به رقابت می‌پرداختند.

پرویزی با اشاره به رتبه‌هایی که کسب کرده است، بیان کرد: برای چهارمین دفعه است که در مسابقات قرآن شرکت دارد به طوری که در مسابقات اوقاف در استان تهران دو مقام دومی و اولی را بدست آورده است. همچنین دو مرتبه نیز در مسابقات کشوری اوقاف نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مسابقات اوقاف را در سطح استان با این مسابقات بسنجیم، از نظر هدایا و جوایز سطح مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بالاتر از اوقاف در سطح استان است، تصریح کرد: مسابقات اوقاف نیز جدیداً از نظر داوری خوب شده است.

پرویزی تأکید کرد: همچنین این مسابقات از نظر داوری نیز هیئت داوران بین‌المللی دارد که تعدادشان بسیار است و این بر کیفیت مسابقات می‌افزاید و این قابل ملاحظه است.

سپس موسی معتمدی از استان اصفهان، رتبه اول رشته حفظ کل در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، در پاسخ به اینکه چندمین سال است که در این مسابقات حضور دارد؟ عنوان کرد: سومین سال است که در مسابقات فوق حضور دارم.

وی با تأکید بر اینکه رقبا، شرکت‌کنندگان مسابقات اوقاف بوده‌اند، عنوان کرد: این مسابقات تقریباً هم سطح مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه است و داوران نیز داوران بین‌المللی و در سطح اول کشور بودند. همچنین هر کدام از رشته‌ها در سالن‌های مجزا برگزار می‌شد.

معتمدی با تأکید بر اینکه با نیت کسب رتبه اول در این مسابقات شرکت کرده است، اضافه کرد: برای کسب مقام اول تلاش کردم و خدا هم کمک کرد تا اول شدم، فقط متسابقانی که از استان‌های مختلف در مسابقه حضور داشتند، محل اسکان درستی نداشتند، به ویژه افرادی که برای مرحله فینال می‌ماندند، بهتر بود که فکر اساسی‌تری برای مسئله اسکان آنها می‌شد که امیدوارم برای سال آینده این موضوع نیز مرتفع شود.

مطالب مرتبط
captcha