تلاوت قاری ۵۶‌ساله/ دودی که همچنان از کنده بلند می‌شود
کد خبر: 2906464
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
حاشیه‌نگاری ایکنا از سومین روز مسابقات سراسری قرآن؛

تلاوت قاری ۵۶‌ساله/ دودی که همچنان از کنده بلند می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سومین روز از سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، یک قاری ۵۶ ساله در رقابت با قاریان جوان بود، البته وی از قاریان شناخته شده برای جامعه قرآنی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تبریز، در سومین روز از سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برنامه مسابقات فشرده‌تر از روزهای گذشته بود و شاید دلیل این امر برگزاری نماز جمعه شهر تبریز در مصلای نماز جمعه این شهر و جایی که مسابقات در آنجا برگزار می‌شود، باشد.
مسابقات در سومین روز از ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 11 ادامه داشت در نوبت بعد از ظهر نیز از ساعت 15 تا 17 فینال رشته حفظ 20 جزء برگزار شد و در ادامه آن نیز از ساعت 17 تا 20 فینال رشته ترتیل برگزار شد. رقابت‌های رشته قرائت تحقیق نیز تا حدود ساعت 24 ادامه داشت.
اولین اتفاق این روز معرفی اولین فینالیست‌های این دوره از مسابقات و نیز معرفی رتبه‌های برتر رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ 20 جزء قرآن کریم بود.
از دیگر حاشیه‌های سومین روز مسابقات، برگزاری نشست صمیمانه رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با شرکت‌کنندگان حاضر در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن بود. در این نشست به سؤالات متسابقان توسط رئیس شبکه قرآن و معارف سیما پاسخ داده شد. رئیس جدید شبکه قرآن و معارف سیما از روز اول مسابقات در تبریز حضور یافته است.
در این نشست رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنان کوتاه خود از مشارکت نکردن متسابقان در برنامه‌های جنبی گلایه کرد.
سالن مسابقات در این روز نیز همچون روز قبل نیمی از ظرفیتش پر شده بود. با اینکه سومین روز برگزاری مسابقات روز تعطیل رسمی بود، اما شهروندان تبریزی استقبال خوبی از رقابت‌ها حداقل در نوبت صبح نداشتند. البته استدلال مسئولان برگزاری مسابقات بزرگ بودن سالن محل برگزاری است. سالنی که به گفته آنها 1200 نفر ظرفیت دارد و در مقایسه با سالن‌های دیگری که سال گذشته میزبان مسابقات بوده‌اند قابل قیاس نیست.
در این روز همچنین از سوی برخی مسئولان استانی اوقاف استان آذربایجان شرقی از رکوردزنی در برگزاری محافل انس با قرآن کریم صحبت شد، محافلی که به گفته آنها تا روز سوم رقابت‌ها تعدادش به 220 محفل رسیده است و تا روز پایانی نیز به 250 محفل خواهد رسید. هرچند اطلاع‌رسانی مناسبی در مورد زمان و مکان برگزاری این محافل اعلام نشده بود.
همچنین در مورد برنامه های جنبی و فرهنگی حاشیه‌ای مسابقات که اطلاع‌رسانی در مورد آنها بسیار محدود است، باید گفت که با اینکه برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است اما به دلیل استقبال نکردن متسابقان از این برنامه‌ها تقریبا بدون استفاده مانده است.
اما یکی از آخرین حاشیه‌های این روز که تلاوت ولی‌الله پوراحمدی، قاری ممتاز کشورمان در سومین روز مسابقات سراسری قرآن و آن هم به عنوان متسابق بود. در این روز و در ساعات پایانی شب ولی‌الله پوراحمدی، قاری ممتاز کشورمان که یکبار در سال 1363 سابقه کسب رتبه دوم در این مسابقات را دارد به روی سن رفت و آیات مشخص شده توسط داوران را تلاوت کرد تا نشان دهد که همچنان دود از کنده بلند می‌شود.
در این روز مسابقات تا ساعت حدود 24 ادامه داشت در حالی که در شب‌های گذشته این مسابقات تا ساعت 22 به پایان می‌رسید.

مطالب مرتبط
captcha