همکاری ایکنا با مبلغان روسیه در زمینه نشر اخبار قرآنی/ راه‌اندازی شعبه ایکنا در مسکو
کد خبر: 3358243
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
در نشست مسکو موافقت شد؛

همکاری ایکنا با مبلغان روسیه در زمینه نشر اخبار قرآنی/ راه‌اندازی شعبه ایکنا در مسکو

شعب خارجی: همکاری ایکنا با مبلغان مسلمان روسیه در زمینه نشر اخبار قرآنی در نشست مشترک حمید صابرفرزام و مبلغان مسلمان روسیه در مسکو مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به مسکو، نشست «اهمیت و جایگاه رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی» شب گذشته، 13 شهریورماه، با حضور حمید صابرفرزام، مدیرعامل ایکنا و رحیم خاکی، قاری بین‌المللی کشورمان در رایزنی فرهنگی ایران در مسکو برگزار شد.

در این نشست که 15 تن از مبلغان اسلام از مؤسسات مختلف روسیه نیز حضور داشتند، اهمیت رسانه در فضای کنونی و بهره‌مندی از ابزارهای رسانه‌ای نوین و فضای مجازی در تبلیغ اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نشست همکاری مبلغان مسلمان و فعالان رسانه‌ای روسیه با ایکنا و سازمان فعالیت‌های قرآنی در زمینه تبلیغ اسلام و آموزه‌های اسلامی با ابزار رسانه و راه‌اندازی شعبه ایکنا در مسکو مورد موافقت حاضران قرار گرفت.

همچنین مقرر شد که سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا امکانات مختلف را در اختیار مبلغان مسلمان و فعالان رسانه‌ای مسکو قرار دهند تا از این طریق بتوانند فعالیت‌های قرآنی اسلامی خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پوشش دهند و همچنین اخبار این فعالیت‌ها در ایکنا پوشش داده شود.

برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری قرآنی در روسیه

آموزش خبرنگاری قرآنی، نحوه تعامل خبری با ایکنا و همچنین آموزش کار با شبکه‌های اجتماعی به صورت مجازی و حضوری از دیگر مباحث مطرح‌شده در نشست بود و قرار شد ایکنا با برگزاری دوره‌های آموزشی در روسیه، فضای لازم را برای علاقمندان جهت انعکاس و تبلیغ فعالیت‌های اسلامی فراهم کند.

حاضران در این نشست بر اهمیت رسانه و این که دشمنان تا چه اندازه از فضای رسانه‌ای به نفع خود و به ضرر امت اسلام استفاده می‌کنند، تأکید و اعلام کردند: در میزان و چگونگی استفاده مسلمانان از ابزار رسانه برای نشر و ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی کاستی‌هایی دیده می‌شود که باید آن‌ را برطرف کرد.

در ادامه نشست تأکید شد: اسلام تنها دینی است که معجزه‌اش کتاب(قرآن) است، پیامبر(ص) پیامی را از طریق کتاب به عنوان ابزار رسانه‌ای آن زمان به مردم ابلاغ کرد و ما امروز وظیفه داریم دین اسلام را با ابزارهای نوین رسانه‌ای منتشر کنیم.

حمید صابرفرزام نیز طی سخنانی در این نشست گزارشی از فعالیت‌های ایکنا ارائه داد و گفت: از آن جا که مبنای تهاجم فرهنگی رسانه‌‌های غربی مبارزه با اسلام و فرهنگ ناب دینی است، خبرگزاری ایکنا با انعکاس اندیشه‌ها و افکار کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی توانسته است تا حدودی برای مقابله با این تهاجم فرهنگی به پا خیزد.

وی ادامه داد: امروزه نیاز مسلمانان به ویژه نسل جوان به مفاهیم و آموزه‌های ناب قرآنی برای مقابله با هجمه‌‌های مغرضانه دشمنان امت اسلام و تصحیح تصورات نادرستی که از دین مبین اسلام ارائه می‌شود، امری ضروری است.

صابرفرزام: بهره‌گیری از تعالیم قرآن برای مقابله با اسلام‌هراسی ضروری است

مدیرعامل ایکنا در ادامه اظهار کرد: همچنین امت اسلام باید با بهره‌گیری از تعالیم قرآن به مقابله با تبلیغ و نشر اسلام‌هراسی بپردازد، به همین دلیل امروز اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در حوزه علوم و معارف قرآنی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حمید صابرفرزام بیان کرد: از سوی دیگر، گسترش روزافزون جریان‌های منحرف تکفیری و تروریستی و اندیشه‌‌های مخرب آن‌ها و تلاش این گروه‌های ضاله برای معرفی اقدامات وحشیانه و غیرانسانی خود با نام اسلام و مسلمانان، ضرورت وجود رسانه‌‌هایی قوی در عرصه فضای مجازی که بتواند با انتشار مفاهیم ناب قرآنی و آموزه‌های صحیح اسلامی به زبان‌های مختلف به مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در این زمینه آگاهی‌‌بخشی و نسبت به عقاید و اندیشه‌های این جریان‌های منحرف روشنگری کند، بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، ایکنا به عنوان نخستین خبرگزاری تخصصی قرآنی جهان که از حدود 12 سال پیش راه‌اندازی شده است، با توجه به تنوع زبانی که دارد اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اخبار و رویدادهای قرآنی و دینی در مناطق مختلف جهان  و مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم در عرصه‌های مختلف را از اهداف خود قرار داده است.

مدیرعامل ایکنا افزود: ایکنا اقدام به انتشار اخبار در حوزه علوم و معارف دینی و قرآنی به زبان‌های مختلف می‌کند و توانسته است به عنوان رسانه‌ای موفق در حوزه بین‌الملل در زمینه نشر معارف قرآنی عمل کند.

صابرفرزام در پایان یادآور شد: این رسانه به تحلیل اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مباحث مربوط به سلامت و هنر از نگاه قرآن و معارف قرآنی می‌پردازد و به نوعی میان معارف قرآن و مباحث مختلف جامعه ارتباط ایجاد کرده و تلاش می‌کند به شبهاتی که از سوی دشمنان و کینه‌توزان در حوزه قرآن و معارف قرآنی مطرح می‌شود، پاسخ دهد.
 

مطالب مرتبط
captcha