فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی مایه مباهات جهان اسلام است
کد خبر: 3357620
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
معاون شورای مفتیان روسیه در دیدار با مدیرعامل ایکنا:

فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی مایه مباهات جهان اسلام است

شعب خارجی: روشن عباس‌اف در دیدار با مدیرعامل ایکنا در مسکو تأکید کرد: فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی مایه مباهات جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مسکو، حمید صابرفرزام، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا عصر دیروز، 11 شهریورماه، در ساختمان شورای مفتیان روسیه در مسکو با روشن عباس‌اف، معاون این شورا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

روشن عباس‌اف در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در روسیه از جمله مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور ارائه داد.

وی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو به عنوان بهترین مسابقه در اروپا شناخته شده است و هر ساله 40 کشور در آن حضور می‌یابند.

روشن عباس‌اف در ادامه همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با شورای مفتیان روسیه در زمینه برگزاری این مسابقات را خواستار شد و افزود: آمادگی داریم که از تجربیات ایران در زمینه آیین‌نامه و داوری مسابقات قرآن بهره‌مند شویم.

دعوت از ایران برای حضور در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مسجد مسکو

عباس‌اف با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین مسجد مسکو در 23 سپتامبر(اول مهرماه سال جاری) تصریح کرد: مراسم افتتاح این مسجد با حضور نمایندگان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، فلسطین و ترکیه برگزار می‌شود.

وی از رئیس‌جمهور کشورمان و هیئتی ایرانی نیز دعوت کرد که در این مراسم حضور یابند و گفت: این مسجد در 6 طبقه و 19 هزار متر مربع بنا شده است.

معاون شورای مفتیان روسیه همچنین از سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور خواست که در زمینه برگزاری کارگاه آموزشی صوت و لحن برای قاریان روسیه و دیگر جمهوری‌های خودمختار این کشور، با این نهاد همکاری کند.

امضای تفاهمنامه با سازمان به‌منظور تقویت فعالیت‌های قرآنی در روسیه

در ادامه این دیدار باتأکید بر اهمیت رسانه و فعالیت در فضای مجازی، امضای تفاهمنامه به منظور همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای تقویت فعالیت دینی و قرآنی روسیه در حوزه فضای مجازی و کمک به تأسیس خبرگزاری قرآنی روس‌زبان در این کشور مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

حمید صابرفرزام نیز در این دیدار گزارشی کامل از فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی ارائه داد که با استقبال روشن عباس‌اف مواجه شد و وی این فعالیت‌ها را مایه فخر و مباهات جهان اسلام دانست.

یادآور می‌شود، دیدار حمید صابرفرزام با معاون شورای مفتیان روسیه در حاشیه حضور ایکنا در بیست‌و‌هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو انجام شد.
 

مطالب مرتبط
captcha