اشتباه مسئولان مسابقات قرآن مالزی در ویژه‌نامه
کد خبر: 3494561
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

اشتباه مسئولان مسابقات قرآن مالزی در ویژه‌نامه

گروه فعالیت‌های قرآنی: برادر شهید حاجی‌‌حسنی، نفر اول مسابقات رشته قرائت کشور مالزی اظهار کرد: امسال در ویژه‌نامه‌ای که برای مسابقات قرآن مالزی منتشر شده، اطلاعات بیان شده در خصوص حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر اشتباه ذکر شده است.

مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، برادر شهید محسن حاجی‌‌‎حسنی، نفر اول مسابقات رشته قرائت کشور مالزی در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان‌ رضوی، با اشاره به ویژه‌نامه مسابقات مالزی، اظهار کرد: امسال ویژه‌نامه‌ای برای مسابقات قرآن مالزی منتشر شده که در آن اطلاعات بیان شده در خصوص حاج محسن اشتباه است.
وی با بیان اینکه بنده این ویژه‌نامه را ندیده‌ام گفت: اما روز گذشته در خبری که در ایکنا مشاهده کردم عنوان شده در این ویژه‌نامه آمده است: حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در 30 سالگی و با کسب نمره 91.75 در مسابقات بین‌المللی کشور مالزی توانسته رتبه اول را کسب کند.
این استاد قرآن تصریح کرد: این امر در حالی است که در برنامه پرواز دهم که آقای پورمعین به عنوان مجری از این مسابقات گزارش تهیه می‌کرد، نمره حاج محسن را 95.75 عنوان کردند.
برادر حاج محسن حاجی‌حسنی کارگر تاکید کرد: شاید اشتباهات دیگری نیز در این ویژه‌نامه وجود داشته باشد، اما بنده تنها سن حاج محسن و نمره ایشان را مشاهده کردم.
وی با بیان اینکه حاج محسن حاجی‌حسنی کارگر در سن 26 سالگی توانست رتبه نخست رشته قرائت مسابقات بین‌المللی کشور مالزی را کسب کند، گفت: ایشان در این مسابقات با نمره 95.75 رتبه برتر را کسب کرد.
حاجی‌حسنی‌کارگر با اشاره به ویژه‌نامه مسابقات جاکیم، بیان کرد: این ویژه‌نامه در خصوص آئین‌نامه مسابقات بین‌المللی مالزی بوده که در یک بخش آن قوانین و چارچوب مسابقات توزیع داده شده و در بخش دیگر مکان‌های گردشگری این کشور را معرفی می‌کند.
این استاد قرآن کریم با اشاره به فضای مسابقات بین‌المللی کشور مالزی در سال گذشته، اظهار کرد: متأسفانه فضای مسابقات در سال گذشته بسیار برای ما سنگین بود.
وی ادامه داد: امسال چندین نفر به همراه سیدمصطفی حسینی راهی کشور مالزی برای شرکت در مسابقات این کشور شدند اما در سال گذشته تا آخرین لحظه، رفتن بنده نیز مشخص نبود.
حاجی‌حسنی‌کارگر یادآور شد: سال گذشته بنده و حاج محسن هم از طرف اساتید در ایران و هم از سوی خود کشور مالزی تحت فشار قرار گرفته بودیم، برخی از اساتید عنوان می‌کردند نباید حاج محسن برادر خود را به این مسابقات ببرد زیرا تجربه وی کم است، در این خصوص صحبت‌های ضد و نقیض زیادی وجود داشت.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر زمانی که وارد کشور مالزی شدیم مسئولان آنجا در میهمان‌نوازی خود ما را تحت فشار قرار داده بودند، به گونه‌ای که یک نفر از صبح تا شب مأمور شده بود تا ما را دنبال کنند، این امر به گونه‌ای بود که ما را به سالن مسابقات حفظ می‌بردند در حالی که حاج محسن برای رشته قرائت در این مسابقات شرکت کرده بود و هیچ قاری و حافظی در آنجا حضور نداشت.
حاجی‌حسنی‌کارگر ادامه داد: متاسفانه شرایط مسابقات مالزی به گونه‌ای بود که ما هیچ‌گونه فرصت استراحتی نداشتیم و آنقدر برنامه‌ها فشرده بود که حتی زمانی برای تمرین مناسب نیز نبود اما خوشبختانه خدای متعال کمک کردند و حاج محسن در این مسابقات موفق شدند.
مطالب مرتبط
captcha