هتک مسجدالاقصی نتیجه گسست بین مسلمانان است/ نسبت به خطر تکفیر بی‌تفاوت نباشیم
کد خبر: 2611009
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
الله شکور پاشازاده:

هتک مسجدالاقصی نتیجه گسست بین مسلمانان است/ نسبت به خطر تکفیر بی‌تفاوت نباشیم

گروه حوزه‌های علمیه: مفتی اعظم آذربایجان با بیان اینکه در این روزها قدس شریف و مسجد الاقصی مورد هتک حرمت شده است، گفت: این افزایش هتک حرمت‌ها به دلیل گسست بین مسلمانان است، ضمن آن که جریان تکفیری‌ها امروز تهدید بسیار جدی علیه امنیت جامعه اسلامی و بشری است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) الله شکور پاشازاده، دبیر کل تجمع علمای آسیای میانه و قفقاز صبح امروز سوم آذرماه در نخستین نشست روز دوم همایش بین‎المللی جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، گفت: مهمترین توصیه خداوند به توصیه به رافت و محبت و مهربانی است؛ هر مسلمانی باید سعی کند که بین مسلمانان آشتی ایجاد کند؛ در حال حاضر جهان اسلام توسط برخی نیروهای خارجی و با غرضی خاص و با حالت درگیری فعال شده اند.
وی افزود: در این دوران فتنه های بسیاری علیه مسلمانان رواداشته شده است از جمله ترور و هتک حرمت به مسلمانان و توهین ها به اسلام و رسول اکرم، موجب افزایش درگیری های قومی و مذهبی می گردد.
دبیر کل تجمع علمای آسیای میانه و قفقاز یادآورشد: در این روزها قدس شریف و مسجد الاقصی مورد هتک حرمت شده است و این افزایش هتک حرمت ها به دلیل این گسست بین مسلمانان است؛ جریان تکفیری ها نیز امروز تهدید بسیار جدی علیه امنیت جامعه اسلامی و بشری است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهایی که به دنبال از بین بردن وحدت اسلامی هستند امروز در عراق و فلسطین و یمن و افغانستان به دنبال رسیدن به هدف خود هستند.
مفتی اعظم آذربایجان تصریح کرد: داعش با نام دولت اسلامی امنیت مسلمانان را تهدید می کند؛ ما نباید نسبت به این مسایل بی تفاوت باشیم؛ غربی ها با ایجاد داعش و تکفیری گری دولت های مسلمان را تضعیف کرده و به دنبال در دست گرفتن منابع ارزشمند مسلمانان هستند.
وی افزود: عملکرد منفی فتنه گران داخلی که در این بازی ها در پست ترین موضع قرار گرفته اند و جریان های تکفیری عامل مواجه شدن جهان اسلام با چنین فجایعی است؛ با فتنه نیروهای ضد اسلامی، اماکن متبرکه اسلامی با خاک یکسان شده است و با شعار الله اکبر سرمسلمانان بریده می شود و به کودکان و سالمندان رحم نمی شود؛ امروز بشر با خطربزرگی روبرو شده است و از همه خطرناک تر این است که دشمنان با همین ابزار سعی می کنند ارزش های اسلامی را در دنیا از بین ببرند.
پاشازاده یادآورشد: ما نیز در آذربایجان نمی توانیم نسبت به این جنایات بی تفاوت باشیم؛ ما راهکار اصلی را در راهبرد وحدت جمهوری اسلامی می دانیم و خداوند به بنیانگذار این مدل یعنی حضرت امام خمینی(ره) رحمت کند؛ امروز آیت الله خامنه ای و رهبران عالی دولت و دیانت ایران علی رغم فشارهای غرب، نیز جمهوری اسلامی به خوبی در مقابل این فتنه یک سد ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط
captcha