شیعه و سنی در ایران همزیستی مسالمت‌آمیز دارند/ نتیجه داعش اسلام‌هراسی است
کد خبر: 2611037
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
امام جمعه اهل سنت پاوه:

شیعه و سنی در ایران همزیستی مسالمت‌آمیز دارند/ نتیجه داعش اسلام‌هراسی است

گروه حوزه‌های علمیه: ملاقادر قادری با بیان این که نتیجه داعش اسلام‌هراسی است، گفت: شیعیان و اهل سنت در ایران همزیستی مسالمت آمیز دارند و ایران در کل منطقه امن‌ترین کشور است که دلیلش وجود رهبری حکیم و عقلانیت روحانیت اهل تسنن و تشیع است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ملاقادر قادری، صبح امروز سوم آذرماه در نخستین نشست روز دوم همایش بین‎المللی جریان‎های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: اسلام دین محبت و اخوت و برادری است و پیامبر ما نیز پیامبر رحمت و رافت است؛ اصحاب پیامبر ما نیز «أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ»(فتح/48) هستند.
وی افزود: مسلمانان روزانه 17 بار اهدناالصراط المستقیم می گویند که همانا دعا برای اعتدال و همزیستی است؛ همه علما باید پس از برگشت از این همایش این پیام را به ملت ها و امت اسلامی برسانیم.
امام جمعه اهل سنت پاوه بیان کرد: باید تحریفات و توجیهات غلطی که ایجاد شدو جاهلانی که پرچم دفاع از دین را به دست گرفته اند و می خواهند توان ما را تضعیف کنند؛ کسانی که به عنوان داعش می جنگند اهل سنت هستند و در مساجد ما پرورش یافته اند که باید جوابگو باشیم.
وی گفت: پیامبر ما یک روز جنازه یک جوان یهودی را رد کردند و آه کشیدند که گفتند این جوان با یهودیت رفت و ما نیز برای این تکفیری ها باید مسوول باشیم.
وی افزود: این همایش و نماز جمعه ها می تواند در افشای این جریانات موثر باشد؛ داعش زمانی ایجاد شد که آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد و ما ملت های ناآگاه برای آنها کف زدیم و هزینه جنگ آنها را پرداختیم؛ زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد خوشحال شدیم ولی امروز باید ثمره آن حمله را ببینیم.
قادری بیان کرد: داعش تمام شدنی است زیرا یکی از آنچه که ما در حوزه های خود خوانده ایم این است که گروه های تندرو از بین می روند ولی این فکر باقی می ماند و آمریکا دوباره داعشی دیگر برای ما می سازد؛ چهل حکومت مسوول پاکسازی کوبانی هستند که نشان می دهند که دروغ می گویند.
وی گفت: نتیجه داعش اسلام هراسی است؛ پس از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی آمریکا به فکر افتاد که جلوی این کار را بگیرد ولی کورخوانده است؛ اگر ما با هم متحد نشویم داعش قدرت می گیرد؛ در کنار آنها تامین امنیت اسراییل و منافع اقتصادی آمریکا از جمله مباحث مهم در تامین داعش است.
وی گفت: شیعیان و اهل سنت در ایران پس از انقلاب با خوبی و همزیستی مسالمت آمیز زندگی می کنند و ایران در کل منطقه امن ترین کشور است که دلیلش وجود یک رهبری حکیم در این منطق و عقلانیت روحانیت اهل تسنن و تشیع است؛ عامل دیگر هم حضور مردم در همه صحنه هاست؛ زمانی که ما در کنار هم باشیم کسی نمی تواند به ما ضربه وارد کند.

مطالب مرتبط
captcha