اخوت ما مبتنی بر وحدت اسلامی برگرفته از نصوص و روایات است
کد خبر: 2611347
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
مولوی عبدالحمید:

اخوت ما مبتنی بر وحدت اسلامی برگرفته از نصوص و روایات است

گروه حوزه‌های علمیه: امام جمعه مسجد مکی زاهدان با تأکید بر این‌که امروز نیازمند وحدت و اخوت هستیم، گفت: این وحدت دینی و اسلامی است و سیاسی نیست؛ وحدت ما وحدت اسلامی و نصوص و روایات است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) مولوی عبدالحمید، امروز بعد ازظهر سوم آذرماه در همایش بین المللی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی گفت: حضور علما در کنار هم مایه غم و اندوه دشمن است و این حضور از فضل خداوند است.
وی افزود: از آیات عظام تقلید و مراجع عظام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و سبحانی تشکر می کنم که با زحمات فراوان این همایش را برگزار کردند و این رنج را متحمل شدند تا این جلسه خیر را در این زمان که بسیار مهم است تشکیل دادند.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان، تصریح کرد: کنگره جهانی علیه تکفیر و افراط گرایی در این شرایط و زمان بسیار مهم برگزار شد چون جهان اسلام اکنون در تفرقه و دودستگی در رنج به سر می برد و افراط گرایی و تفرقه و تکفیر به اوج خود رسیده است و زمان بسیار مناسبی برای این همایش انتخاب شد.
عبدالحمید خاطرنشان کرد: مکان این همایش هم بسیار حیاتی است که در شهر قم که یکی از مراکز علمی جهان اسلام و مرکز ثقل جهان تشیع است انتخاب شده است. امروز شیعه و سنی در کنار هم جمع می شویم که هم علمای شیعه و هم اهل سنت در این جمع قابل ملاحظه در کنار هم حضور دارند.
وی گفت: جهان اسلام از تکفیری گری رنج می برد، زیرا اسلام دین وسیعی است زیرا دین آخر و ماندگار است و همه ادیان را منسوخ کرده و کتابی دارد که همه کتب دیگر را منسوخ کردند؛ این دین امروز در تهدید کسانی است که می خواهند گستره این دین را کم کنند.
وی افزود: امروزه 1 میلیارد و 700 میلیون مسلمان از سوی این گروه تکفیر می شوند؛ این فتنه تکفیر بسیار خطرناک است در حالی که اگر ما به قرآن برگردیم، قرآن کریم، توبه و ایمان و نماز و زکات را مطرح کرده است و در جای دیگر بیان می کند که هر کس به قرآن و نماز و زکات معتقد باشد برادر دینی ماست.
عبدالحمید خاطرنشان کرد: در روایات ما نیز آمده است که کسانی که شهادتین گفتند و قبله و کتاب یکی با ما دارند مسلمان هستند و دارای حرمت الهی و شرعی هستند.
وی گفت: اسلام با این دید و آیات وروایات در مقابل تکفیر قرار گرفته است، ولی این فتنه تکفیر از صدراسلام وجود داشته که در آن زمان خوارج بلند شدند و یاران حضرت رسول را تکفیر کردند و حتی امام علی(ع) را شهید کردند؛ حتی امام نیز آنها را تکفیر نکردند ولی آنها این کار را کردند. امام علی(ع) در واقع به دنبال تفهیم حقیقت به آنها بودند.
این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: امروز ما نیازمند وحدت و اخوت هستیم؛ این وحدت دینی و اسلامی است و وحدت ما سیاسی نیست؛ وحدت ما وحدت اسلامی و نصوص و روایات است؛ مشترکاتی که ما با هم داریم ما از رفتن به سوی مختلفات بی نیاز می کند.
وی گفت: قرآن و شخص حضرت رسول و کعبه و اهل بیت(ع) محور اشتراک ماست؛ همه ما عاشق اهل بیت(ع) هستیم؛ ما حتی از شما هم بیشتر از اهل بیت(ع) تعریف می کنیم و عاشق آنها هستیم؛ اهل بیت را دوست داریم و این مسئله می تواند ما را دور هم جمع کنند.
عبدالحمید خاطرنشان کرد: توحید و رسالت و قرآن و اهل بیت(ع)و ... مشترکات ما هستند؛ نباید مختلفاتی که در هر خانواده ای وجود دارد، بزرگ کرد. اما امروز دشمن شناسی بسیار مهم است که باید اهداف و ترفندهای دشمن را بشناسیم؛ باید این پدیده های جدید را بازشناسی کنیم و راه کارهای برون رفت از این بحران را باید بررسی کنیم.
وی گفت: علاوه بر اینکه نظام جمهوری اسلامی و در راسش رهبر انقلاب است و ایشان قیادت و رهبری می کنند جامعه را ولی علما و مراجع عظام در قم و شیعه و سنی می توانند از دایره خود بیرون بیابند و اسلام را دریابند؛ جهان اسلام برای علما احترام قائل است و مردم حرف ما را گوش می دهند و بسیاری از این افراطی ها را می توان با سخن اصلاح کرد و آنها را برگرداند.
وی اظهارکرد: آمریکا به دنبال تامین امنیت اسراییل است و می خواهند که فرهنگ غربی را که امروز شکست خورده است را در جوامع ما نهادینه کنند؛ ما باید از هرگونه اهانت های مذهبی پرهیز کنیم؛ توهین و اهانت به مقدسات هم از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد؛ حرمت ادیان و فرقه های اسلامی  باید حفظ شود و حق و حقوق هم را رعایت و رسیدگی کنیم؛ باید به یکدیگر محبت کنیم و در مقابل کسانی که می خواهند علیه اسلام مقاومت کنیم ید واحد باشیم.

مطالب مرتبط
captcha