گروه‌های تکفیری؛ نتیجه همراهی استبداد، ظلم و استعمار
کد خبر: 2611338
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
عبدالرئوف توانا تاکید کرد:

گروه‌های تکفیری؛ نتیجه همراهی استبداد، ظلم و استعمار

گروه حوزه‌های علمیه: به گفته یک عالم افغانی، استبداد و ظلم و بی‌بندو باری و بی‌برابری و استعمار دست به دست هم داده‌اند که گروه‌های تکفیری شکل بگیرند و امت اسلامی را در این بحران و مظلومیت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) عبدالرئوف توانا بعد ازظهر امروز  سوم آذرماه در همایش بین المللی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی گفت: ایران اسلامی با تاسی و پیروزی از امام خمینی(ره) پرچم عزت وحدت امت اسلامی، علمای تسنن و تشیع را از سراسر جهان اسلام گردآوردند که در این حوزه دیدگاه های خود را که همگی مشترک هستند بیان کنند.
وی افزود: این کنفرانس در حالی برگزار می شود که به مسجد الاقصی انواع رذالت و جسارت رواداشته می شود؛ قلب جهان اسلام مورد هدف قرار گرفته و اوضاع جهان اسلام در طی سی سال گذشته تراژدی اسفبار است؛ اگر علمای اسلامی در قضایای مهمی که در جهان در جریان است نکنند در روز قیامت به سختی پاسخگو خواهند بود.
این عالم افغانی با اشاره به اثرات استعمار در به انحراف کشیدن حوزه های تمدنی اسلامی، اظهار کرد: در این کنفرانس که بیش از یک هزار عالم از سراسر امت اسلامی گردهم آمده اند باید روی چالش های بزرگ جهان اسلام بخصوص حوزه تکفیر نگاه عمیقی انجام شود.
وی گفت: در این راستا باید به دو گروه توجه کنیم. اولین گروه، گروه های شکل گرفته شده در دامنه کشورهای اسلامی و دیگر گروه هایی که غربی ها ایجادشدند؛ موج بیداری اسلامی که در سالهای گذشته در ایران اسلامی به مناسبت بیداری اسلامی به پاخواست امیدهایی ایجاد شد که امروز باید در قدس می بودیم ولی نیروهای علیه اسراییل امروز باید در مقابل تکفیری ها بجنگند.
وی افزود: چرا این نیروهای عظیم که باید در آزادی قدس به کار می رفت برای نجات از این گروه های تکفیری صرف شود؛ جبران صدمه هایی که این گروه ها ایجاد کرده اند بسیار سخت است که باید با هوشیاری علمای اسلامی و تصمیم گیران بزرگ جهان اسلام این جریان اصلاح شود.
این عالم افغانی خاطرنشان کرد: اگر در اطاعت از پیامبر اکرم دقت نکنیم جوابگویی در مقابل خداوند بسیار مشکل است؛ حکومت مردمی مصر با وحشت سرنگون شد؛ آیت الله باقرنمر چه جرمی داشت که به این راحتی به اعدام محکوم شد؟
وی گفت: اسبتداد و ظلم و بی بندو باری و بی برابری و استعمار دست به دست هم داده اند که این گروه ها شکل بگیرند و امت اسلامی را در این بحران و مظلومیت قراربگیرند.

مطالب مرتبط
captcha