اجماع مذاهب اسلامی در همایش تکفیر، نشان‌دهنده اسلامی نبودن جریان‌های افراطی است
کد خبر: 2611330
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله مقتدایی:

اجماع مذاهب اسلامی در همایش تکفیر، نشان‌دهنده اسلامی نبودن جریان‌های افراطی است

گروه حوزه های علمیه: آیت‌الله مقتدایی حضور علمای اهل سنت و شیعه در همایش جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را بیانگر آن دانست که آنچه که این جریان‌های افراطی به اسم اسلام مطرح می‌کنند، اسلامی و دینی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) آیت الله مقتدایی بعد ازظهر  امروز  سوم آذرماه در همایش بین المللی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، گفت: حضور علمای اهل سنت و شیعه در این همایش بیانگر آن است که آنچه که این جریان های افراطی به اسم اسلام مطرح می کنند، اسلامی و دینی نیست و اسلام غیر آن چیزی است که آنها بیان می کنند.
وی افزود: خشونت ها و اعمال غیر انسانی و اسلامی ربطی به اسلام ندارد؛ اجماع علمای مسلمین بر این معنا متفق هستند و در اینجا باید از آیت الله العظمی مکارم شیرازی تشکر کنیم که با ابتکار خودشان این کنگره را تشکیل دادند؛ از آیت الله العظمی سبحانی نیز که ریاست علمی این کنگره را به عهده دارند نیز تشکر و تجلیل می کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: امید است که حضار در این همایش که هر کدام در منطقه خود نفوذی دارند، اهداف این اجلاس را برای مردم بیان کنند که اگر در بین مسلمین کسانی هستند که زمینه انحراف دارند متوجه کارهای خود باشند و از غفلت بیرون بیایند و فریب مطالبی که افراطی ها مطرح می کنند، نخورند.

مطالب مرتبط
captcha