رونمایی از کتاب رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه مسکو
کد خبر: 3358635
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

رونمایی از کتاب رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه مسکو

شعب خارجی: نسخه انگلیسی کتاب «روشنایی علم» شامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره اهمیت تولید علم در جامعه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مسکو، مراسم فرهنگی روز ایران در نمایشگاه کتاب مسکو بعدازظهر دیروز، 14 شهریورماه، در محل غرفه ایران برگزار شد.

در این مراسم سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در مسکو، الکساندر پروخانوف، نویسنده روس، مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و جمعی از مردم و اصحاب فرهنگ و هنر روسیه حضور داشتند.

 پس از سخنان سید‌عباس صالحی از ترجمه انگلیسی کتاب «روشنای علم» با عنوان (The Bliss of Knowledge) رونمایی شد.

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه نیز در این مراسم گفت:‌ امروز نسخه انگلیسی این کتاب رونمایی شد و ترجمه روسی آن به زودی منتشر می‌شود.

این کتاب شامل بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت علم و تولید علم در جامعه، بوده و انتشارات انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

«روشنای علم» شامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظله العالی) در مقوله‌ علم، تولید علم، تحقیق و پژوهش از ابتدای رهبری معظّم‌له است که با همکاری جمعی از طلاب و محققان حوزه‌ علمیه قم و طی حدود سه سال کار مستمر به ثمر رسیده است. این کتاب می‌تواند علاوه بر پاسخگویی به سؤالات مذکور و تبیین موضوعات مختلف مربوط به علم و تولید علم، به عنوان یک منبع و مرجع علمی تأثیرگذار و هماهنگ‌کننده‌ علوم و مراکز علمی در فضای رو به پیشرفت علم و دانش جامعه‌ی اسلامی ایران ایفای نقش کند.

در این مجموعه تلاش شده است ضمن فراهم نمودن زمینه‌‌ استفاده‌ حداکثری مخاطبان از مطالب مربوط به این موضوع، مجموعه‌ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه به‌طور کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

کتاب تلاش دارد تا با جمع‌آوری و دسته‌بندی سخنان ایشان، به پرسش‌هایی همچون جایگاه کنونی امّت اسلام کجاست؟ آیا هنوز جوامع بشری از علم و دانش آن بهره می‌برند؟ پیشرفت دیگران چگونه بوده و از کجا نشأت گرفته است؟ ثمرات پیشرفت علمی دیگران در مقایسه با پیشرفت علمی مسلمانان چگونه است؟ دلایل عقب‌ماندگی جوامع اسلامی در عرصه‌های علمی روز دنیا چیست؟ وضعیت ایران اسلامی در این مسابقه‌ علمی همیشگی چگونه است؟ مراکز علمی چه نقشی در این میان ایفا می‌کنند و چه وظایفی بر عهده دارند؟ آیا با شرایط کنونی، قادر به رسیدن به جایگاه علمی و عزت پیشین خود هستیم؟ جنبش نر‌م‌افزاری و نهضت تولید علم چیست و طرح و اجرای آن چه فوایدی در بردارد؟ و... پاسخ دهد.

مطالب مرتبط
captcha