تحلیل تلاوت‌های روز اول مسابقات قرآن مالزی توسط «جهانبخش فرجی» + صوت
کد خبر: 3494742
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

تحلیل تلاوت‌های روز اول مسابقات قرآن مالزی توسط «جهانبخش فرجی» + صوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: شب گذشته در مسابقات بین‌المللی مالزی پنج قاری از میان آقایان شرکت‌کننده تلاوت داشتند که تحلیلی از تلاوت آنها خواهیم داشت.

تحلیل تلاوت‌های روز اول مسابقات قرآن مالزی توسط «جهانبخش فرجی» + صوت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پنجاه و هشتمین مسابقات بین المللی قرآن مالزی از دوشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه طی مراسمی کار خود را آغاز کرد. روز گذشته، 14 اردیبهشت‌، شاهد آغاز رقابت‌های رشته قرائت تحقیق قرآن بودیم. در ادامه، صوت‌های پنج قاری کانادایی، هنگ‌کنگی، ترکیه‌ای، مغربی و پاکستانی که شب گذشته تلاوت داشتند، خواهید شنید و از تحلیل‌های جهانبخش فرجی، قاری بین‌المللی و مدرس علم قرائت قرآن، بهره‌مند خواهید شد.
این مدرس قرائت قرآن تأکید کرد که سعی کردم تحلیل‌های ساده و مجملی ارائه کنم، به مقوله تجويد و وقف و ابتدا هم نظر داشتم، اما اشاره‌اي نشد، چون مسابقات مالزي بيشتر بر محوریت صوت و لحن است و هر شخصي که خوب تقليد كند، موفق‌تر است.
دانلود تلاوت گلزار احمد قاری پاکستانی
قاري پاكستاني سعي داشت تا مطابق فرم درخواستي فضاي لحني مسابقات مالزي عمل كند، اما تسلط كمش بر صوت كه علتش استرس بود باعث شد كه تلاوتي متوسط به ضعيف ارائه کند.
دانلود تلاوت امیرخان قاری هنگ کنگی
تلاوت ضعیفی داشت.
دانلود تلاوت محمود صغیر قاری ترکیه
ذاتا صداي خوبي دارد، اما استرس شديد باعث شد، تسلطش بر مقوله صدا كم شود و خروج‌هاي لحني و فالش‌هاي صوتي زيادي داشته باشد. تلاوتش متوسط به ضعيف ارزيابي مي‌شود.
دانلود تلاوت محمد مزمل حسین قاری کانادایی
متاسفانه استرس شديدی داشت، هر چند از نظر چينش لحني سعي خوبي داشت، اما صوت ضعيف اجازه
كار را به ايشان نداد. تلاوتش ضعيف ارزيابي مي‌شود.
دانلود تلاوت مواد داونیک قاری مغربی
داراي طنين صداي مناسبي بود، هر چند از نظر محدوده صدا، كامل نبود و در اوج‌ها دچار مشكل مي‌شد، البته استرس كمتر نسبت به بقيه داشت و در مجموع تلاوتش متوسط ارزيابي مي‌شود.
مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی تا شنبه آينده، ۱۸ اردیبهشت صبح‌ها در بخش حفظ و عصر‌ها در بخش قرائت ادامه خواهد داشت.


مطالب مرتبط
captcha