سی‌وهفتمین مسابقات سراسری قرآن چگونه برگزار می‌شود؟/ زمان‌بندی رقابت‌ها
کد خبر: 2899174
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

سی‌وهفتمین مسابقات سراسری قرآن چگونه برگزار می‌شود؟/ زمان‌بندی رقابت‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز گذشته ششم اسفندماه آغاز شده است، این مسابقات در برخی رشته‌ها، دومرحله‌ای و در برخی دیگر سه‌مرحله‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به تبریز، سی وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی از روز گذشته ششم اسفندماه آغاز شده است که در این دوره بیش از 470 نفر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و مفاهیم قرآن به مدت شش روز رقابت خواهند کرد.
اما شاید برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که مسابقات به چه شکل و چگونه، در چند مرحله برگزار می‌شود؟ و در فینال مسابقات از چند نفر تجلیل خواهد شد؟
این مسابقات در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود، مرحله مقدماتی این مسابقات صبح روز دوم آغاز شده است و تا پایان این روز خاتمه می یابد. مرحله ماقبل مقدماتی این مسابقات نیز که مربوط به حسن حفظ بوده است در هتل، محل اسکان متسابقان برگزار شده است.
رقابت‌های حفظ کل قرآن کریم نیز در سه مرحله برگزار می‌شود که یکی از مراحل این مسابقات تنها در سطح حسن حفظ خواهد بود که در هتل محل اسکان شرکت‌کنندگان این مرحله برگزار می‌شود.
در رشته قرائت ترتیل که تنها رشته دو مرحله‌ای این مسابقات است، مرحله مقدماتی رقابت‌ها از روز ششم اسفندماه آغاز شده است و تا قبل از اذان مغرب به افق تبریز در روز هفتم اسفندماه پایان خواهد یافت.
رشته قرائت تحقیق نیز در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات از شب گذشته ششم اسفندماه شروع شده است و تا روزهای هفتم و هشتم اسفندماه ادامه پیدا خواهد کرد. مسابقات رشته قرائت تحقیق در نوبت شب برگزار می شود.
فینال رشته‌های حفظ 20 جزء و قرائت ترتیل قرآن کریم روز جمعه در نوبت بعدازظهر برگزار خواهد شد. نیمه نهایی رشته‌های حفظ کل قرآن کریم نیز از صبح روز هشتم اسفندماه آغاز خواهد شد و تا روز یکشنبه نهم همین ماه ادامه داشته و خاتمه می‌یابد.
همچنینی مرحله نیمه نهایی رشته قرائت تحقیق نیز روز شنبه از ساعت 15 آغاز می‌شود و در نهایت نیز فینال رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق در روز یکشنبه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود تا در نهایت چهره نفرات برتر این دوره از مسابقات مشخص شود.

مطالب مرتبط
captcha