مزیت‌های لایحه دولت برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا بر طرح مجلس
کد خبر: 3358176
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
حسین عیوضلو عنوان کرد:

مزیت‌های لایحه دولت برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا بر طرح مجلس

گروه اقتصاد: رئیس کارگروه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا در دولت، اظهار کرد: لایحه دولت برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا کامل‌تر از طرح مجلس در این زمینه است اما این دو در نهایت مکمل یکدیگر خواهند شد.

حسین عیوضلو، رئیس کارگروه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا در دولت، در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره دلایل ورود هم‌زمان دولت و مجلس برای اصلاح این قانون تأکید کرد: اساسا اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا وظیفه دولت بوده و ارتباطی با مجلس ندارد اما مجلس هم زحماتی کشیده و ما هم در دولت مشغول انجام وظیفه اصلی خود در این زمینه هستیم.

عیوضلو در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت‌های اصلی طرح مجلس و لایحه دولت برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا عنوان کرد: تفاوت اصلی این است که طرح مجلس، فقط فصل پنجم لایحه بانکی دولت است؛ بدین معنی که طرح مجلس فقط به عملیات بانکی توجه کرده است و توجهی به سایر فصول نداشته است.

تکمیل فصل پنجم لایحه دولت به واسطه طرح مجلس

رئیس کارگروه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا ادامه داد: لایحه دولت هم از جهت لایحه بانک مرکزی و هم از جهت لایحه بانکداری، کامل‌تر از طرح مجلس برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: طرح مجلس برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا در نهایت فصل پنجم لایحه دولت را کامل می‌کند.

مطالب مرتبط
captcha