دعوت از صاحب‌نظران برای همکاری در زمینه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا
کد خبر: 3253834
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
سیدمحمد رجایی عنوان کرد:

دعوت از صاحب‌نظران برای همکاری در زمینه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا

گروه اقتصاد: عضو کارگروه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا اظهار کرد: همه افرادی که در زمینه اصلاح این قانون دارای ایده‌ای هستند می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند تا در انجام این کار مورد استفاده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی‌باغسیایی، عضو کمیسیون اقتصادی و عضو کارگروه اصلاح قانون بانکداری بدون ربای مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تصویب یک فوریت طرح عملیات بانکداری بدون ربا در مجلس اظهار کرد: اکنون که مراحل مربوط به اصلاح قانون و آماده‌سازی طرح جدید به پایان رسیده است این طرح به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود و ما اکنون با برخی از همکاران صحبت کرده‌ایم که باید با انجام اقدامات فشره، مراحل لازم برای آماده‌سازی طرح را انجام دهیم تا شرایط برای ارائه طرح در مجلس فراهم شود.

لزوم انجام کار محکم و متقن در زمینه بانکداری بدون ربا

وی ادامه داد: حتی این بحث صورت گرفت که همه صاحبنظران را دعوت کنیم که اگر نقطه‌نظر یا دیگاه خاصی دارند از دیگاه آنها استفاده صورت گیرد و اگر هم لازم باشد از هزار نفر دعوت به عمل آوریم، این کار را انجام خواهیم داد تا هیچ نظری ناگفته باقی نماند.

حجت‌الاسلام رجایی تأکید کرد: بعد از سی و چند سال که از تدوین و اجرای قانون عملیات بانکی بدون ربا می گذرد، اکنون می‌خواهیم تغییراتی را در این قانون به عمل آوریم؛ بنابراین باید کار محکم و متقنی انجام شود و هرچند تاکنون هم کار زیادی صورت گرفته است اما باز جای انجام فعالیت‌های جدید وجود دارد.

دعوت از صاحب‌نظرت برای همکاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این اواخر چون احساس کردیم ممکن است اتمام این کار بسیار طولانی شود، برای تسریع در انجام کار، تصمیم گرفتیم طرح را سریعتر آماده کرده و در اختیار مجلس قرار دهیم که اگر ایراداتی وجود داشت بعدا در کمیسیون‌های مربوطه تکمیل شود.

عضو کارگروه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا در پایان عنوان کرد: همه افرادی که در زمینه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا دارای ایده‌ای هستند می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند تا در انجام این کار مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط
captcha