حضور بانوان ایرانی در عرصه فعالیتهای قرآنی ستودنی است
کد خبر: 3592843
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
دانش آموز حافظ افغانستانی:

حضور بانوان ایرانی در عرصه فعالیتهای قرآنی ستودنی است

گروه بین الملل: ایران اسلامی بحمدالله کشوری غنی از ثروتهای مادی و معنوی است. ایرانیان نیز بسیار مهمان نواز هستند و میزان حضور بانوان ایرانی در عرصه اجتماع به خصوص فعالیتهای قرآنی برای من بسیار جالب و ستودنی است.

حضور بانوان ایرانی در عرصه فعالیتهای قرآنی ستودنی است
«مرضیه علوی»، حافظ کل قرآن از ولایت هرات افغانستان که در رشته حفظ پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان در ایران شرکت کرده است، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن ایران(ایکنا) تصریح کرد: از 14 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و پس از سه سال حافظ کل قرآن شدم.
وی که 18 ساله و دانش آموز دوره متوسطه است، نخستین آموزشهای قرآنی خود را از مدرسه فراگرفت و فعالیتهای قرآنی حرفه ای خود را به صورت جدی با حضور در کلاسهای جامعة القرآن و علوم اهل بیت(ع) ولایت هرات آغاز کرد.
او در این باره می گوید: کلاس های حفظ قرآن را نزد خانم استاد قاسمی گذراندم و شانزده ساله بودم که موفق شدم کل قرآن را از بر کنم.
علوی درباره تجربه خود از حضور در رقابتهای قرآنی گفت: در تمام مسابقات قرآن جامعة القرآن و علوم اهل بیت(ع) هرات (18 بار) شرکت کردم و موفق شدم رتبه نخست تمام این رقابتها را کسب کنم. همچنین در مسابقاتی که در سطح کشوری برگزار شد، رتبه دوم را کسب کردم.
برگزاری همزمان چند مسابقه بین المللی تحسین آمیز است
وی که برای نخستین بار حضور در مسابقات بین المللی قرآن را تجربه می کند، گفت: اولین بار است که به رقابتهای بین المللی دعوت شده ام و جای بسی خوشحالی است که این رقابت را نخستین بار در ایران اسلامی و شهر تهران تجربه می کنم.
مرضیه علوی گفت: بحمدالله سالهای اخیر توجه دولت افغانستان به برنامه های قرآنی بیش از قبل بوده و جوانان و کودکان افغانستانی با قرآن مأنوس هستند و برنامه های جامع قرآنی شامل برگزاری مسابقات محلی، استانی و کشوری است.
وی با اشاره به اینکه افغانستان تا کنون مسابقاتی در سطح بین الملل نداشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام در فعالیتهای قرآنی بوده و من با حضور در ایران از نزدیک شاهد این توجه و اهتمام دولت و حکومت به برنامه های قرآنی هستم؛ برگزاری همزمان این تعداد مسابقات آن هم در سطح بین المللی کاملا تحسین برانگیز و حیرت آور است.
این حافظ افغانستانی با اشاره به اینکه روش های حفظ در کشور افغانستان بیشتر مبتنی بر اصول سنتی و مشروط به حضور قرآن آموزان در کلاسهای حضوری است، تصریح کرد: هنوز در کشور ما آموزش های مجازی و از راه دور رایج و شایع نشده است، اما با پیشرفت امکانات و توسعه فن آوری انشاء الله به زودی این نوع آموزش های مجازی نیز در کشور ما جا باز خواهد کرد تا افراد بیشتری بتوانند فرصت بهره گیری از تعالیم قرآنی را داشته باشند.
این دانش آموز حافظ قرآن، والدین و برادر خود را مشوق اصلی برای گام نهادن در فعالیتهای قرآنی دانست و گفت: نخستین آموزشهای قرآنی را در مدرسه آموختم و مدارس در افغانستان نسبت به امر آموزش قرآن اهتمام خوبی دارند؛ به گونه ای که درس قرآن تا سالهای نهایی همواره جزء واحدهای آموزشی است و علاقمندان می توانند برای تکمیل آموزش های حرفه ای وارد جامعة القرآن الکریم شوند.
دوست دارم مفسر قرآن شوم
وی در ادامه برنامه های جانبی مسابقات قرآن ایران برای متسابقان را مناسب و بازدید از اماکن مختلف را تجربه ای زیبا توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی بحمدالله کشوری غنی از ثروتهای مادی و معنوی است. ایرانیان نیز بسیار مهمان نواز هستند و میزان حضور بانوان ایرانی در عرصه اجتماع به خصوص فعالیتهای قرآنی برای من بسیار جالب و ستودنی است.
مرضیه که اوقات فراغت خود را بیشتر به تمرین و مرور محفوظات قرآنی اختصاص می دهد، گفت: دوست دارم فعالیتهای قرآنی را به صورت جدی و حرفه ای دنبال کنم و در آینده مفسر قرآن شوم.
تحقق عملی وحدت کلمه مسلمانان در جمهوری اسلامی ایران
این دانش آموز حافظ کل، با اشاره به شعار مسابقات بین المللی قرآن ایران(یک کتاب، یک امت) گفت: همه ما مسلمانان یک امت واحده هستیم. این شعار در تحکیم وحدت مسلمانان بسیار مؤثر است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل پیشگام تحقق وحدت کلمه است، چراکه از همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و اهل تسنن در این رویداد عظیم قرآنی مشارکت کرده اند؛ ما همه یک کتاب، یک قبله و یک رسول داریم و مشترکات بین دینی ما بسیار بیشتر از اختلافات جزئی است. همچنین آموزه های قرآنی نیز همواره بر وحدت کلمه تأکید دارند؛ «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» مهمترین دستور و حکم قرآنی در این زمینه است تا همه مسلمانان بدانند که با انس به قرآن و متمسک شدن به دامان اهل بیت(ع) است که میتوان راه سعادت را پیمود و خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرد.
مطالب مرتبط
captcha