هدف راه‌اندازی داعش جلوگیری از رشد بیداری اسلامی است/ مقابله؛ وظیفه همه مسلمین
کد خبر: 1476268
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
آیت‎الله جنتی:

هدف راه‌اندازی داعش جلوگیری از رشد بیداری اسلامی است/ مقابله؛ وظیفه همه مسلمین

گروه حوزه‎های علمیه: دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه وظیفه همه مسلمین است که علیه جریان تکفیر بایستند، گفت: ریشه تکفیر و داعش صهیونیستی است که با هدف جلوگیری از بیداری اسلامی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، پس از سخنرانی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در همایش خطر جریانات تکفیری که امروز دوم آذرماه آغاز به کار کرد، هیئت رئیسه متشکل از آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، تاج‌الدین هلالی، از کشور مصر، شیخ خالد ملا از کشور عراق، شیخ السید حسین برکه از کشور فلسطین، شیخ شرف‌الدین شمس‌الدین از کشور یمن، شیخ علاء‌الدین زعتری از کشور سوریه و مولوی قذیر احمد سلامی از کشور ایران در جایگاه خود قرار گرفتند و سخنرانی‌ها با حضور هیئت رئیسه ادامه یافت. 

آیت‌الله احمد جنتی به عنوان سخنران نخست، اظهار کرد: مسئله تکفیر، مسئله روز جهان اسلام است که اسلام را تهدید می‌کند.
وی با بیان این‌که آنها اساس اسلام را تهدید می‌کنند، تصریح کرد: علمای مسلمان در سراسر جهان به دنبال تبلیغ اسلام است، ولی تکفیری‌ها ماهیت اسلام را تهدید می‌کنند؛ این تهدید نیز کاملا سیاسی است که به جهان اسلام ضربه زده است.
جنتی خاطرنشان کرد: در این جریان حتی عالم مسیحیت و علمای یهود نیز باید در این مراسم شرکت کنند و در این برنامه‌ها حاضر شوند، زیرا آنها هیچ ارزشی را رعایت نمی‌کنند و ناموس مردم را غارت می‌کنند و به هیچ چیز اهمیتی نمی‌دهند.
وی یادآورشد: انقلاب اسلامی سی و پنج سال با دنیای کفر جنگیده و در حال رشد در سراسر جهان است، ولی آمریکا و صهیونیسم از گسترش انقلاب و اسلام ترسیدند و برای به هم ریختن این جریان و ضربه زدن به مسلمانان، سعی کردند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

دبیر شوری نگهبان تاکید کرد: بیداری اسلامی در همه جا شیوع یافته است، ولی صهیونیست‌ها و آمریکا از گسترش اسلام احساس خطر کردند، لذا تصمیم گرفتند تا با راه اندازی این جریانات مسلمین را به خود مشغول و آنها را به جان هم بیندازند تا بیداری اسلامی نتیجه خود را ندهد.

وی افزود: وظیفه مسلمین است که در مقابل صهیونیست‎ها و تکفیری‌ها به هر نحوی که می‌توانند اعم از فرهنگی و غیرآن مقاومت کنند و علیه آنان بایستند و در نهایت اگر جان خود را بدهند، شهید محسوب می‌شوند.

جنتی بیان کرد: بخشی از این تکفیر‌ی‌ها مشکل فرهنگی دارند و فریب خورده اند و تصور می‌کنند که برای رضای خدا کار می‌کنند؛ آنها فکر می‌کنند که اگر کشته شوند، شهید می‎شوند، ولی این افراد کاملا فریب خورده‎اند و باید آنها را بیدار کرد. 

یادآور می‌شود، در این بخش، همه اعضای هیئت رئیسه به جز آیت‌الله جنتی و شیخ شرف‌الدین شمس‌الدین همگی سنی مذهب هستند و شیخ شرف‌الدین شمس‌الدین صاحب مذهب زیدی است.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد سیادتی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۰۲ - ۱۱:۴۱
0
0
به نظر میاد در این همایش حقیقتا اهل تسنن در اکثریت هستند. مرحبا به مرجعیت آگاه و آزاداندیش شیعه
captcha