دیدگاه‌های علمای جهان اسلامی درباره جریانات افراطی به هم نزدیک است
کد خبر: 2610960
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار علمای اهل سنت:

دیدگاه‌های علمای جهان اسلامی درباره جریانات افراطی به هم نزدیک است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: دیدگاه‌های علمای جهان اسلام در خصوص جریان‌های افراطی و تکفیری به هم نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه 2 آذر در دیدار جمعی از علمای اهل سنت حاضر در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار کرد: باید از همه علمایی که از کشورهای مختلف در این کنگره حضور یافتند قدردانی و تشکر کرد.

وی عنوان کرد: همه علما با تابعیت‌های مختلف که در این کنگره شرکت کردند، در خصوص موضوع مبارزه با افکار انحرافی و تکفیری اجماع و وحدت نظر داشتند.

مرجع تقلید شیعیان جهان اضافه کرد: دیدگاه‌های علمای جهان اسلام در خصوص جریان‌های افراطی و تکفیری به هم نزدیک بود و همگان بر اهمیت وحدت و یکپارچگی در بین امت اسلام تاکید داشتند.

وی ادامه داد: این کنگره تنها به همین دو روز ختم نمی‌شود و امیدواریم که این تلاش‌ها تا ریشه‌کن شدن جریان‌های تکفیری و افراطی ادامه یابد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از علمای اهل سنت در سخنان کوتاهی از ابتکار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در برگزاری این کنگره عظیم قدردانی کردند و حفظ وحدت و یکپارچگی در بین امت اسلامی را یکی از اصلی‌ترین راه‌های برون رفت از چالش تکفیری‌ها و جریان‌های افراطی دانستند.

مطالب مرتبط
captcha