تکفیر ثمره خودپسندی و حب شهوت و ثروت است
کد خبر: 1476331
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مولوی عبدالرحمان:

تکفیر ثمره خودپسندی و حب شهوت و ثروت است

گروه حوزه‌های علمیه: امام جمعه اهل سنت چابهار تاکید کرد: تکفیر ثمره خودپسندی و حب شهوت و ثروت است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) مولوی عبدالرحمن سربازی، امام جمعه اهل سنت چابهار پیش از ظهر امروز دوم آذر در همایش بین‎المللی جریان‎های افراطی و تفکیری از دیدگاه علمای اسلام، گفت: پدیده تکفیر ثمره تلخ نفی تقلید است.
وی افزود: احیای تفکر اهمیت تقلید شخصی و فردی از مجتهد و مرجع تقلید واجد الشرایط می‎تواند با یک حرکت تدریجی ولی ارزنده و مناسب، شجره ننگنین تکفیر را بخشکاند.
وی گفت: تکفیر ثمره خودپسندی و حب شهوت و ثروت است؛ تکفیر ثمره سال‌ها فعالیت استعماری انگلیس است که مبانی وحدت مسلمین را از بین بردند و به دنبال تکه تکه کردن امپراتوری اسلامی هستند.
امام جمعه اهل سنت چابهار یادآورشد: عدم توجه بسیاری از مدعیان اسلام به اهداف مقابله و مبارزه و همچنین تحریف مبانی جهاد و ستیز با منافقین از دیگر عوامل شیوع تکفیر است، در حالی که با حرمت محرم و با درسی که از فرزند رسول خدا(ص) امام حسین(ع) گرفتیم، ایشان نشان داد که مقصد شمشیر حفظ آیین است، نه آتش زدن این آیین.
سربازی گفت: تفکرات افراطی جایی در دین اسلام ندارد، در حالی که دین اسلام دین رحمت و وحدت است.
وی اظهارکرد: فتوای تکفیر را هر کسی نمی‌تواند بدهد، بلکه باید سال‌ها نزد اساتید بزرگ زانو زده باشد و سال‌ها در این عرصه کار کرده باشد و از این رو کسی را که به ضروریات دین اسلام قائل است، به این راحتی نباید تکفیر کرد.

امام جمعه اهل سنت چابهار با اشاره به فتوای تکفیری‌ها گفت: ما این مسائل و فتواها را محکوم کرده حرام می دانیم و هیچ اعتقادی نیز به این مسائل نخواهیم داشت.

امام جمعه اهل سنت چابهار عنوان داشت: امام حسین(ع) نشان داد که دین اسلام یک دین آزادی خواهی است و افراطی گری و ستیز در اسلام جایگاهی ندارد.
وی عنوان کرد: پیامبر(ص) رحمه العالمین است و ما همه باید بر اساس ایشان و نظرات این بزرگوار حرکت کنیم و بدانیم که سعادت در این امر است.

امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: ما بر اساس ضوابطی که در فقه وجود دارد، همه اهل سنت جهان، همه بر اساس این ضوابط حرکت کرده و هیچ کدام از علمای اهل سنت این فتواهای تکفیری ها را قبول نداشته و آنها را محکوم می کنند.
وی گفت: ما در مسائل سیاسی نیز رهبری شایسته داریم که همه پیرو ایشان هستیم و تلاش خواهیم کرد تا به سخنان ایشان گوش خواهیم داد. ما این مسائل و فتواها را محکوم کرده و حرام می دانیم و هیچ اعتقادی به این مسائل نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط
captcha